Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MAC-PC LAN


peedy

Rekommendera Poster

Försöker sätta upp ett nätverksspel med en MAC och en PC. Vet inte riktigt hur jag ska göra och skulle verkligen uppskatta utförlig hjälp. Behöver man något program eller räcker det med att mickla med IP?

Tacksam för hjälp
Larz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätverk över olika operativsystem fungerar i princip likdant. Jag har mellan Windows och Linux. Det enklaste är att sätta IP adress till automatisk (men jag tror attt du ska en router då eller dylikt som tilldelar IP adress). Då borde det fungera. Du behöver inga program vad jag vet. Men jag är lite osäker på om du menar trådlöst eller trådbundet, men jag gissar på trådbundet.

Just när det gäller spel. Så är det få spel vad jag vet som är kompatibla mellan olika OS, då är det möjligen Blizzards Warcraft III, Diablo 2 etc. Men annars är det bara att göra en "server" på en av datorena och sen får de andra ansluta till den.

Jag har ingen aning om vilka spel du menar. Men ofta går du in på Multiplayer - Create Local game (eller något sånt), och sen får de andra gå in på Multiplayer - Join local game (eller dylikt). Glöm inte att tillåta spelet i brandväggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...