Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Registrerad till?


John3971

Rekommendera Poster

När du installerar operativsystemet så får du skriva ditt namn så du är registrerad till datorn men jag har bytt namn och jag undrar hur jag kan byta namn där också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att göra det måste du in i Windows register. Du bör veta vad du gör när du är och pillar där eftersom om du ändrar på fel sak så kan Windows börja strula ordentligt eller inte starta alls om man har riktig otur. Jag letade upp en guide snabbt på nätet (eftersom jag är lat och inte orkar skriva det själv). Är du inte bekväm med engelska så säg till så översätter jag det hela åt dig.


How Do I Change The Registered Owner Name In Windows XP

Sometimes when you purchase a PC that comes with XP pre-installed the actually copy of XP (usually on OEM (Original Equipment Manufacturer) copy) may be registered to the company that build the PC. To change the registration details do the following.

NOTE
Before proceeding to edit the Registry be sure to make a backup copy.

1/ Click the Start Button

2/ From the Start menu click Run

3/ In the Run dialog box type: regedit

4/ The Registry editor will now open

5/ Navigate to the following key: HKEY_Local_Machine\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version

6/ Once you have reached the Current Version key take a look in the Right Hand Pane and look for 'Registered Owner'

7/ Right click the Registered Owner key to edit it

8/ To edit the key Right click the entry and select Modify

9/ At the same time you might also like to change the Registered organisation. This option is situated just above the registered owner option.

10/ To edit the key Right Click the entry and select Modify



Ovanstående är saxat ifrån http://xphelpandsupport.mvps.org/how_do_i_change_the_registered_o.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ett litet program som gör att man inte behöver gå in i registret, vilket kan vara osäkert om man inte är van.
Change Owner
Det ska fungera även för XP enligt en annan webbsida.

Oavsett om man använder programmet eller ändrar själv i registret så är det ju bra att se till att det finns en systemåterställningspunkt att gå tillbaks till om det blir något problem (Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning i XP).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...