Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Outlook express

Chrillez424

Recommended Posts

Chrillez424

Tjenare all folk!

Jag har ett problem med outlooken , jag skriver in min email och server jag använder , men det står att det är fel. Jag har använt den servern förut och det har funkat , dock med en annan email.. Men det är inte så stor skillnad på dem email adresserna . Samma operatör. Vad tror ni kan vara problemet? Jag använder comhem popen man brukar få.
Jag skulle bli tacksam om ni hjälper mig med detta!

Chrillez424

Ja det funkar inte , det kommer upp en ruta på min server jag skrev in , hotmailadressen och lösenordet och det står att det är fel.Vad kan problemet vara? Om man skriver in comhemadressen måste man skriva in comhemmailen då? Jag använder egentligen inte den här comhemmailen , jag använder hotmail adress på en router.

Kanske är det sommarhettan som gör att jag inte hänger med vad du vill göra eftersom du är lite otydlig med hur många och vad det är för adresser du håller på med. Vanligtvis gäller att du måste mata in de uppgifter om epostserver (inkluderar både pop3 och smtp servrar) som tillhör den specifika e-postadressen. Dessa uppgifter ska du ha fått av din internetleverantör. Du kan nästan aldrig ta ett epostkontos uppgifter och återanvända dem för något annat konto. Leta bland dina papper med kontouppgifter som du fått hemskickat med vanlig snigelpost.

När det gäller hotmail finns ett speciellt alternativ för detta när du väljer att lägga till nytt epostkonto i Outlook Express. Du behöver då vanligtvis inte mata in en massa uppgifter om servrar utan bara ange din hotmailadress. När det gäller andra så som gmail så finns det instruktioner på gmail om hur du konfigurerar upp ditt epostprogram så att du kan använda det instället för webbgränssnittet.

Har du problem med Comhems e-post så kolla först på www.comhem.se efter hjälp och hittar du inget som hjälper dig där så ring deras kundtjänst. De brukar vara rätt ok på att hjälpa till när det gäller frågor om e-postkonton mm.

Jag använder normalt sätt Outlook/Gmail, men jag provade att ansluta mitt hotmail konto till Outlook Express, Då stog det att Hotmail inte längre stödjer gratis program som Outlook Express. Det kan inte vara något sånt problem som du har?

• 2 weeks later...

Hej! Varje gång jag starter Outlook Express kommer där et felmeddelande at Outlook Express avslutades fel. Någon som vet va problemt kan vara. På förhand tack.  smeo

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...