Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows startar ej


taget

Rekommendera Poster

Hej. Jag verkar ha ställt till det!!

Jag fick tillbaka en gammal data jag lånat ut och tänkte att jag skulle rensa bort skräpprogram som jag inte ville ha, men.

När jag försöker starta datorn nu så verkar allt normalt till en början. Jag får fram en sida där det längst ner står

 VERIFYING DMI POOL DATA (men det snurrar inga tecken där)

sedan kommer Windovsloggan och efter några sekunder så blir det svart och så står det OUT OF FREQVENSY på skärmen

Ja det är vad som händer eller inte händer. Det är Win Xp som operativsystem

Snälla någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Out of Frequency tyder på att grafikkortet försöker skicka ut bilden med en upplösning som bildskärmen inte klarar av.

Starta om datorn i felsäkert läge (tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert läge i menyn) och ändra bildskärmsegenskaperna till något lägre som bildskärmen klarar av. (I felsäkert läge används inte de inställningar man har gjort utan några låga standardinställningar så det ska gå bra.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gick inte att starta i felsäkert läge men däremot i VGA läge jag verkar ha städat för mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera grafikdrivrutinerna och installera nya så blir det kanske bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har gjort det men nya drivers finns ej på automatiskt och vet ej vad det e för grafikkort  ( i moderkortet) finns det nått sett att identifiera grafikkortet och drivers till det burken verkar vara ett hembygge från  "Netvork technical ab) har kollat med nått som heter "Everest" och den identifierar kortet som   "MIMI-V8XLNQEXKJ" får se om det är på rätt väg. eller är det nån som vet????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du inte napp med Cecilias förslag så prova CPU-Z istället för att ta reda på vad det är för moderkortsmodell och tillverkare. Är det integrerad grafik så bör nämligen moderkorttillverkaren ha drivrutiner tillgängliga. Du laddar hem CPU-Z via PC för Allas programbank eller på http://www.cpuid.com/cpuz.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört  CPU-Z och jag har...

Manufakturer

Gigabyte technology  Co, Ltd

Motherboard

Model                           SIS-651

Southbridge                  SIS       LPC Bridge

LPCIO                          Winbond     VV83697HF

Graphic interface

Version                         AGP verion 2

ja så står det jag har letat men fastnatblush.png    Nån som vet mer???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...