Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudet puts väck


Ull1s

Rekommendera Poster

Jag installerade och spelade Mass Effect på min Fijutsu-Siemens Scaleo X (1500 gb ram, pentium D, nån form av nvidia grafikkort med 256 mb internminne samt 400 gb hårddisk, os windows xp) och efter ett tag så visade det sig att cracken (ja, jag är en pirat) var felaktig och spelet crashade när det väl började ta fart.

Problemet är inte detta dock, utan att spelet verkar ha tagit ljudet med sig. Jag har  installerat om realteks hd-drivare, kollat alla kablar (testat 2 olika headset), jag har kollat så att alla stämmer i enhetshanteraren, jag har till och med installerat service pack 3, allt utan resultat. Enligt datorn så ska ljudet fungera, men det gör det inte. Det är bara helt tyst. Jag testade att sätta i en skiva med Ubuntu 8.4, och inte ens där fungerade det. Mandela-videon är bara tyst, det enda ljudet som kommer är i robotspelet (som jag inte kommer ihåg vad det heter), där det kommer lite hårdvaruljud, inget från headsetet dock.

Vad gör jag? Installera om Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, ingen bugg, har tråkigt på jobbet och tog randombild som avatar. Mest för att det är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar väl lite konstigt att försöka utge sig för att vara någon annan.

Det kan ju vara något som gått sönder i datorn eftersom ljudet inte fungerar på Ubuntu heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar väl lite konstigt att försöka utge sig för att vara någon annan.

Det kan ju vara något som gått sönder i datorn eftersom ljudet inte fungerar på Ubuntu heller.

Här utger iofs ingen sig för att vara någon annan, men detta är en diskussion som inte ska tas i den här tråden.

Jag har f.ö tryckt till alla kort i datorn, och det verkar för mig ärligt talat skitskumt att något skulle gå sönder hårdvarumässigt när det funkat perfekt 1 minut innan. Visst, det kan gå sönder, men jag kollar gärna om det är något jag missat som jag kan fixa hemma innan jag tjackar nytt ljudkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett separat ljudkort eller är det integrerat på moderkortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett separat ljudkort eller är det integrerat på moderkortet?

Det är en obehagligt bra fråga, borde verkligen ha koll på det. Tänkte först att det var separat, men kom sen på att det såg väldigt integrerat ut. Får helt enkelt kolla upp det.

Vilken skillnad är det, förutom vad jag behöver köpa om nåt har gått sönder, på om det är integrerat vs separat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

När vi iallafall är igång här, så vill jag bara ställa en fråga till Cecilia, eftersom du är moderator.

Är det möjligt att ha en random avatar på detta forum?

Kollade i inställningarna, men hittade inget av detta.

Om jag då har en personlig bild på mig själv, så skulle inte jag bli så värsens glad att se den nunan på någon annan.

Nog för att man kan skoja, men är det en bugg, så är det allvarligt och måste kvickt och direkt åtgärdas utan dröjsmål, av de på forumet ansvariga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Är det möjligt att ha en random avatar på detta forum?"
Jag har inte sett till någon sådan funktion.

"Om jag då har en personlig bild på mig själv, så skulle inte jag bli så värsens glad att se den nunan på någon annan."
Instämmer

"Nog för att man kan skoja, men är det en bugg, så är det allvarligt och

måste kvickt och direkt åtgärdas utan dröjsmål, av de på forumet

ansvariga."
Jag gjorde en anmälan av inlägget så fort jag såg det och anmälningar går till Pontus.

"Vilken skillnad är det, förutom vad jag behöver köpa om nåt har gått sönder, på om det är integrerat vs separat?"
Integrerat kan du inte köpa så ett separat är det som gäller i vilket fall som helst.
Om det är separat så ta ur kortet och sätt tillbaks det utifall att det har blivit oxid på kontakten.
Du kan också se om det blir bättre om du avinstallerar ljudenheten i Enhetshanteraren och sedan startar om datorn. Då ska Windows upptäcka ljudenheten på nytt, men eftersom det inte fungerade i Ubuntu så tror jag inte att det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


"Nog för att man kan skoja, men är det en bugg, så är det allvarligt och måste kvickt och direkt åtgärdas utan dröjsmål, av de på forumet ansvariga."
Jag gjorde en anmälan av inlägget så fort jag såg det och anmälningar går till Pontus.

Lol biggrin.png


"Vilken skillnad är det, förutom vad jag behöver köpa om nåt har gått sönder, på om det är integrerat vs separat?"
Integrerat kan du inte köpa så ett separat är det som gäller i vilket fall som helst.
Om det är separat så ta ur kortet och sätt tillbaks det utifall att det har blivit oxid på kontakten.
Du kan också se om det blir bättre om du avinstallerar ljudenheten i Enhetshanteraren och sedan startar om datorn. Då ska Windows upptäcka ljudenheten på nytt, men eftersom det inte fungerade i Ubuntu så tror jag inte att det hjälper.

Det där med oxid visste jag inte, får kolla upp det. Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hur knäppa kan alla medlemmar vara? Om ni upptäcker att någon tagit en annans bild och försöker lurar folk att den personen är en annan så borde den personen skämmas. Detta är skamligt att ingen upptäckt detta och meddelat mig. Personlighetsbild är min egen och förestället mig. Konstigt att allmäningarna till Pontus inte accepterades!

Detta är oaccaptabelt PFA!

Ledsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Det är såklart inte okej att sno en annan forummedlems bild utan lov, speciellt inte om bilden föreställer personen i fråga.
Då Alexa starkt utryckt att han inte tycker det är okej att Ull1s använder hans privata bild har vi valt att ta bort denna från Ull1s profil.
Då vet ni vad som gäller, trevlig sommar allihop!
/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...