Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kontakterna i brännaren


Musselina

Rekommendera Poster

hur får man loss dem egentligen??? de sitter ju stenhårt och jag vet inte hur mycket våld jag kan bruka, förmodligen enkelt när man vet knepet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strömkabeln brukar vara den som är värst när man får en sådan som sitter hårt. Så länge du drar rakt ut och i kontaktens plast (inte i själva kablarna) så kan du dra rätt hårt. Ibland brukar jag ta en lagom stor skruvmejsel i springan i kortsidan på strömkontakten och själv sockeln i CD-spelaren och sedan rotera och bända lite försiktigt. Växla mellan sidorna så att den hela tiden är på väg någorlunda rakt ut. Inga hastiga ryck eller knyck för då riskerar man att bryta sönder saker. Lugnt och försiktigt men kraftfullt är det som gäller. Du kan alltid prova med en tång om du tycker att du inte får grepp med fingrarna. Akta bara så att du inte slinter i så fall.

Hittills har jag aldrig haft sönder någon kontakt/sockel trots otaliga demonteringar. Lugnt och försiktigt men kraftfullt är ledorden.

Är det den platta kabeln som sitter så brukar jag ta ett stadigt tag i mitten om ovan och undersidan av den och sedan lirka ur den fram och tillbaka längs med kontakten för att få ur dem. Här gäller det att vara mycket försiktig så att inte kabeln skadas. Det gäller att få tag i så mycket yta som möjligt för att fördela kraften så att inte kabel eller kontakten tar skade. I värsta fall får du köpa en ny om den går sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...