Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad heter detta program ?


KB1929

Rekommendera Poster

Jag skulle vara mycket tacksam, om någon kunde identifiera ett program, som jag använt för att bränna avi-filer(skapade med Pinnacle) till en dvd-fil med tillhörande meny. Jag har använt det och bränt c:a 15 skivor med sammanlagt c.a 40 avi-filer men förlorade programmet i samband med en ominstallatioon av Windows. Jag behöver modifiera en del skivor och vill mycket ogärna börja om från början med ett annat program(jag vet att det finns flera).

Så här fungerar programmet:

När jag startar visas en sida, som man bygger upp så som man vill se den, när man "kör" resultatet. Jag får ett förslag till en titel, som jag kan modifiera. Jag kan importera en film(avi-film i mitt fall). Då visas en scen ur filmen med en rubrik under. Jag kan byta scen till någon annan i filmen och jag kan ändra rubriken. 6 filmer ryms på en sida. Fler sidor kan användas.

När jag är klar och sidan ser ur så som jag senare vill se den, bränner jag allt på en skiva.

Programmet är enkelt och glasklart, men vad heter det ?????

En andra fråga, om jag inte kan få reda på namnet. Visar resultatet(den brända skivan) på något sätt från vilket program det härstammar ?

Än en gång --- Kan någon identifiera programmet. Det är inte köpt. Jag har hittat det på nätet, ev köpt till något som erbjudits.

Med vänlig hälsning

Kurt Blomquist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack "Mikael63" och "Cool Boy" för inläggen !

"Cool boy": Nej, det är inte "ConvertXtoDVD" tyvärr.

"Mikael63";

När jag tittar på resultatet av en körning("DVD 1963-1966") av mitt okända program, så bildas 3 mappar

* Cache (är tom)

* JACKET_P , som innehåller 3 filer, t ex

   JOO_6L (MPEG ljud)  "Öppnas med NeroShowTime (!!!-min anmn)

* Sources, som innehåller mapparna

** Menus med

     SPU_KApgc-IHsf.spu   (.spu-fil som öppnas med okänt program)

     Video_KApgc_IHsf     Filtyp: NeroMediaPlayer media files.  Öppnas med     MeroMediaPlayer 

 ** Video, som innehåller filerna "J00_6L" , "J00_6M" och "J00_65" , MPEG-filer. Öppnas med NeroShowTime

Ja, "Mikael62", Nero är tydligen inblandad men va hittar jag programmet. Det fanns på mitt skrivbord skilt ifrån mina andra Nero-ikoner.

Jag väntar med spänning på din och andras reaktioner.

Tack på förhand

Kurt Blomquist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu verkar inte länkverktyget fungera men kolla om du känner igen detta:
http://dvd-rb.dvd2go.org/
Om det kan vara DVD rebuilder du haft?
Bara ett sidospår kanske..

.spu är nog bara en bild som det verkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet Nero ska om det är installerad finnas i Startmenyn. Med programmet Nero Vision Express kan du konventera tex avi-filer till en dvd-skiva med tillhörande meny. Det kan ligga under Ahead då de är tillverkana av Nero.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

"Mikael63", "cool boy" och "Alexa".

Jag har ännu inte lyckats hitta mitt program. Har hittat ett par anteckningar "Sonic RecorsNow" och "Sonic MyDVD" och följt upp dessa spår på Internet och tror att mitt program nog finns "där" någonstans.

Men jag har inte lyckats hitta något att ladda hem och prova. När jag väl vet, att jag hittat mitt program, är jag beredd att köpa det !

Jag är tacksam för nya uppslag men tackar er alla tills vidare för era kommentarer.

Med vänlig hälsning

Kurt Blomquist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...