Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Moviemaker-frågor


Dove_with_gun

Rekommendera Poster

Dove_with_gun

Har börjat redigera videos med hjälp av Windows Moviemaker, men har några frågor.

1. Jag är sugen på att göra lite coola tributes till mina favoritfilmer, och behöver därför kunna rippa en DVD till ett eller flera videoklipp för att kunna redigera. Hur gör jag detta enklast?

2. Har märkt att Windows Moviemaker blir extremt slött att arbeta i efter att man gjort 1 minuts film. Hur råder man bot på detta? Finns det andra (lättförstådda) program som man kan välja istället, eller någon inställning i datorn man kan göra?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Windows Moviemaker brukade funka hyfsat med mpg1 men till mpg2 så brukar jag använda NeroVision som finns i Nero i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller själv på med lite filmredigering i datorn med våra egna hemvideofilmer.

För att det skall fungera  att redigera film i datorn.Behövs det ett hyfsat grafik kort och en ren och frisk dator samt mycket plats på hård disken.Uppdatera datorn ,microsoft,datorns hemsida,drivrutiner grafik kort - ljudkort.Rensa datorn och kör en defrag.Stäng av alla onödiga program som inte behöver köras i bakgrunden (autostart tex.)

Använder Adobe Premiere Pro och kan redigera filmer som varar ett par timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dove_with_gun

Ah, tackar. Då är det förmodligen grafikkortet som är flaskhalsen. Trodde naivt nog att man bara behövde ett bra sådant när man spelade spel ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn måste ju vara i trim för att redigera videofilmer. Ungefär samma sak som att installera avancerade spel i burken.

Du kan ju prova VideoSpin och programmet är nog  bättre än Windows Movie Maker.

Gratis .Du skall bara registrera dig .Går bara att spara som film.Bränningen på skiva får du själv klura ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...