Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Popup


MetalElectra

Rekommendera Poster

MetalElectra

Hej!

E d nån som vet hur man blir av med irriterande popupfönster som dyker upp när man håller musen över viss text? Inte vanliga popupfönster utan såna som lägger sej uppepå allt annat bara man för musen över..
På den här sidan finns några såna..
http://forums.techguy.org/windows-vista/488545-solved-vista-scan-result-information.html
När man har musen över hardware så kommer reklam för mazda 3 upp o på processor kommer d upp nån tröja.
Säkert finns d nånstans någon möjlighet att få bort den här irriterande typen av popups, men d fungerar inte med att blockera popups o jag har testat med olika inställningar för Internet Explorer o startat om datorn emellan, men dom finns kvar.
Jag kör Vista Home Premium m sp1, allt e nyuppdaterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"E d nån som vet hur man blir av med irriterande popupfönster som dyker upp när man håller musen över viss text?"
De syns inte för mig som använder Firefox med tillägget NoScript.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har flyttat ditt inlägg till sin egen tråd eftersom det du skrev inte hade något med virus eller säkerhetsfrågor att göra utan handlar om hur webbsidor är konstruerade.
Cecilia - moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MetalElectra
Jag har flyttat ditt inlägg till sin egen tråd eftersom det du skrev inte hade något med virus eller säkerhetsfrågor att göra utan handlar om hur webbsidor är konstruerade.
Cecilia - moderator

Hmm, ja jag sökte nog upp en tråd som hette POPUP, inget med virus såvitt jag vet.. Men nu har jag suttit o försökt lägga upp en bild på fenomenet i en kvart under filer här utan att lyckas så jag ger upp

* Ett fel inträffade. Var god försök igen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MetalElectra

Ok, tack för svaret!

Man borde gnälla där som d kan ha effekt, så kanske dom fixar nån form av blockering till slut (kommande updates) men d kanske dom jobbar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet vad du menar med hur det ser ut så någon bild behövs inte, jag har sett det med Internet Explorer på andra webbsidor. Med Internet Explorer så finns det nog inget annat sätt än att stänga av Javascript men då kommer du att få problem med andra webbsidor så det är ingen fungerande lösning.

PC för Allas forum Smart är indelat i delforum, den tråd där du skrev ditt inlägg ligger i delen Virus och säkerhetsfrågor och handlade om popuper orsakade av skadliga program i datorn. Ditt inlägg handlar om hur man kan komma runt webbplatsers försök att tjäna pengar genom att visa reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

//Adde Larsson

Det beror på även vilken webbläsare du använder.
Jag använder Firefox och det funkar skitbra, aldrig några pop up för mig, om den ser några varnar den i en liten ruta ovanför allt att webbsidan har popup fönster.
Det beror alltså på vilken webbläsare du har, en del har bättre popup skydd än andra!
Men det finns dock sidor som jag fortfarande får pop up ifrån och det är pokersajter som floppar upp när man är ute på snusksidor ohmy.png
Men jag märkte inget vid den sidan du länkade till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
MetalElectra

Jag riktade mej väl närmast till den person som möjligtvis kunde svara på frågan. E väl onödigt att svara om man använder nån annan webbläsare doh o inte har en aning om detta doh..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!


E d nån som vet hur man blir av med irriterande popupfönster som dyker upp när man håller musen över viss text? Inte vanliga popupfönster utan såna som lägger sej uppepå allt annat bara man för musen över..
På den här sidan finns några såna..
http://forums.techguy.org/windows-vista/488545-solved-vista-scan-result-information.html
När man har musen över hardware så kommer reklam för mazda 3 upp o på processor kommer d upp nån tröja.
Säkert finns d nånstans någon möjlighet att få bort den här irriterande typen av popups, men d fungerar inte med att blockera popups o jag har testat med olika inställningar för Internet Explorer o startat om datorn emellan, men dom finns kvar.
Jag kör Vista Home Premium m sp1, allt e nyuppdaterat.



Popusen är koder som de som gjort hemsidan har lagt in så om någon anger ett visst ord visas en annons och de får pengar. Det har funnits på prov även på den här sidan. I Firefox finns det ett tillägg som blocekrar detta, men det går inte i explorer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...