Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ruggigt varmt nätagg?


Skiren

Rekommendera Poster

Bytte processor fläkt igår från den evigt dammsamlande zalmanfläkten till orginal fläkten(pentium4). Har därför hållt ett litet öga på tempen i datorn med programmet PC Wizard 2008.

Nu när jag kollade till det stod där att Power/aux temperature låg på 120 grader Celcius!

Övriga temp:

Cpu: 36 grader

Moderkort: 40 grader

Grafik: 44 grader

Detta är väl lite väl varmt för nätagget va?

Kan jag kolla hur det ligger till på någe annat sätt? Finns de nått mer bra program som kollar just den tempen? Vad kan annars vara galet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore ju väldigt ologiskt om bara tempen för nätagget skulle stå i fahrenheit medans de andra i samma lista står i grader. Så den tror jag inte riktigt på:)

Finns det nått liknande program man kan dubbelkolla med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är antagligen så att programmet inte lyckas läsa av temperaturen korekt och då blir det fel. Altenativ står det grader celsius men det borde igentligen så 120 fahrenheit.
För 120f är knappt 50c.
Den sista orsaken är den det lutar åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm är jag dum eller? (kanske!) men ja hittar ingen nedladdningsknapp/länk till speedFan.

Visst är det varmt bakom nätagget men snarare 80grader än 120!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det meningen att det skulle finnas en bild där? fundersam.gif

Eftersom ditt inlägg med fråga om nedladdning kom in tidigare wacko.gif än mitt inlägg så såg jag inte det mad.png. Jag hoppas att du hittade hur du skulle ladda ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inlägget jag skrev förut finns det två bilder på som jag inte har några problem att se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte bilderna med Firefox (och NoScript) och jag har sett andra bilder i Smart förut.
Verkar ju varmt enligt de programmen också.
80 grader som du tycker att det känns som låter väldigt varmt för mig. Jag känner just bakom mitt nätaggregat och det är kanske 40 grader.
Hur är det med damm i nätaggregatet?
Har du kollat att alla fläktar i datorn snurrar som de ska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst är det lite dammigt men inte så det ser katastrofalt ut. alla fläktar verkar snurra.

Man kanske skulle blåsa ur det lite. Kan det hjälpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...