Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få ett WLAN att sammarbeta med Mobilt Bredband. Möjligt?


Martin W

Rekommendera Poster

Jag har ett mobilt bredband från 3 för resande ändamål. Men så har jag även ett WLAN hemma. Men det är inte tillräckligt snabbt för att spela onlinespel på utan lagg.

Så jag undrar om det går på något vis att få mitt mobila bredband och mitt WLAN att sammarbeta med varandra på något sätt. Så att jag liksom får 500kbps + 500kbps.

När jag ansluter till mitt WLAN medans jag använder mitt mobila bredband kopplas det ifrån. Samma sak när jag gör det motsatta.

Så jag undrar om det går på något sätt att liksom brygga dom 2 anslutningarna med varandra?

Jag har ju sett att det går att göra med 2 nätverk. Men går det att göra detsamma med ett WLAN och ett Mobilt Bredband så det blir liksom 1 + 1 = 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
MobilaBredband.se

Tyvärr så går det inte att göra det.

Du vill klustra anslutningarna så den skall använda båda samtidigt vid t.ex. spel.
En annan baksida med det hela är att du får 2st ip adresser ut på internet.

Vilket skulle bli pankaka vid spel då du bara har en koppling till servern.

Samma sak som att du laddar ner en bild så skulle den bara kunna använda 1 anslutning då det är 1 fil.

Teoretiskt sätt så skulle de funka vid surfning då den hämtar data från olika plattser.

Sen finns det en del routrar/gateways som har dubbla WAN anslutningar för redundans, men då använder man bara en anslutning åt gången.
Dör en koppling så hoppar den över till den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...