Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar Packard-dator fungerar dåligt


Peter_85

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en bärbar Packard Bell dator. Plötsligt har den börjat fungera väldigt dåligt. Ibland när jag ska starta den händer ingenting, enbart två lampor och dvd-läsar lampan blinkar. Har jag tur får jag igång den efter ett tag, då fungerar den som den ska men bara i någon minut. Antingen startar den om sig eller så blir skärmen randig. Ibland svartvit, ibland brunrandig. Då är det bara o starta om den igen, kan inte göra nånting.

Vad kan ett sånt här fel bero på?

Tack på förhand!

/Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är datorn?
Är det något som har blivit vanligare eller svårare med tiden?
Känns den varm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är ca 2 år gammal.
Nu får jag aldrig igång den längre. När jag trycker på den så blinkar det bara (dvd-läsaren och hårddisken) , ingenting visas på skärmen. Jag har inte märkt nånting speciellt innan det här hände, d kom helt plötsligt.

Jag har inte märkt av att den blir ovanligt varm. Men jag har inte haft den på så länge heller eftersom jag inte kan göra någonting med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så lätt att veta vad det kan vara i just din dator som gått sönder, men det skulle kunna vara nätaggregatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok unsure.gif

Kan jag ta reda på om det är nätaggregatet på nåt sätt?

Datorn laddar batteriet som vanligt, men det är inte riktigt det du syftar på antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med nätaggregat så tänker jag på den del som sitter inuti datorn och gör om spänningen från batteriet/adaptern till de olika spänningar som behövs i datorn. Med en bärbar dator så är det svårt att göra något själv, men med en stationär dator så prövar man med ett annat nätaggregat för bli säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, tack så mkt för hjälpen.
känns dock hopplöst, för jag får inte igång datorn längre. tänkte man kunde prova o installera om xp en gång. men så långt kommer jag inte.

synd för det känns som man kunde ha haft datorn ett tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...