Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nybörjare på Linux


Maria E

Rekommendera Poster

Hej jag är nybörjare på Linux. Jag har Linux Red hat version 8.0 som jag fick från en tidning.

Jag undrar finns det något enkelt sätt att bränna CD-rw i Linux.

Lagra på diskett inifrån Open Office kan jag göra i alla fall.

Jag gjorde en paketinstallation från skivorna som jag har.

Första gången  jag installerade Linux lyckades jag inte göra mycket så jag installerade Windows 98 igen.

Datorn som jag har Linux Red hat 8.0 på är en pentium 400. 128 MB ram. Jag kommer inte ihåg nu hur stor hårdisken är eftersom jag inte har denna dator här.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Red Hat version 8 är sedan ca 6 år gammal. Jag tror att du får det mycket lättare om du installerar en nyare Linux-version för de nyare versionerna är mer användarvänliga och det är lättare att hitta hur de används på internet.
Men du kan hitta hur du bränner CD-skivor i Getting Started Guide som det finns en läk till på Red Hat 8.0 Manuals.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej nu har jag datorn med Linux här. Jag har kommit på att Linux behöver en 15 tums skärm eller större. Första gången jag installerade Linux så blev det lite konstigt för när jag installerade Linux då sa hade jag bara en 14 tums skärm.

Nu kan jag i alla fall se vad jag gör men nu har jag stängt mej ute från min egen dator :-( Måste man ha ett lösenord ? Det verkar så ? Startdiskett har jag gjort med den kunde inte hjälpa mej att återställa lösenordet. Orsaken till att lösenordet blev fel var väl att jag använde siffror i lösenodet och så upptäckte jag att jag inte hade numlock aktiverat och då blir det inga siffror :-(

Hur länge jag kan hålla på och installera om Linux på den datorn vet jag inte Spin up time har ändrats två gånger. Jag köpte datorn 1999 nångång. Det är i alla fall tur att jag kan lagra på diskett när jag kommer in i datorn vill säga. Första gången jag försökte installera Linux på datorn hade jag  en 14 tums skärm till den och då såg jag ingen fråga om nåt lösenord.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...