Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med MSTS(Microsoft Train Simulator)


ScaniaR500

Rekommendera Poster

ScaniaR500

hej. jag har ett litet men väldigt frustrerande problem med Microsoft Train Simulator. Problemet är att jag precis har installerat ett nytt tåg(tgv-tåg) och när jag ska har öppnat en rutt och har valt explore mode så när rutten har laddats klart så när jag kör med tgv-tåget och har lossat bromsarna(hinner ibland inte äns göra det) så hänger datorn sig och inget händer när t ex man trycker ctrl+alt+delete. MSTS versionen är 1.2. någon som vet vad detta kan bero på? jag är tacksam för alla svar jag kan få. Här kommer lite systemspecifikationer:

CPU: Intel Pentium 4 2,8 GHz SSE2 512 KB L2 Cache Socket 478(ej den med stöd för hyper treating teknologi)

GPU: Nvidia GeForce 6200 128 mb Vram

RAM: 2048 mb

HDD: 40 GB

OS: Windows XP Home Edition

Service Pack: Service Pack 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kan vara så enkelt

testa med det att om instalera tåget

en fråga hur fick du sp3 till  Windows XP Media Center

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ScaniaR500

det kan vara så enkelt

testa med det att om instalera tåget

en fråga hur fick du sp3 till  Windows XP Media Center



okej. då testar jag det. återkommer med resultat

vad gäller sp3 så är svaret Windows Update
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ScaniaR500

det kan vara så enkelt

testa med det att om instalera tåget

en fråga hur fick du sp3 till  Windows XP Media Center



hjälpte inte ett dugg. när jag hadde ominstallerat det så testade jag en annan rutt, den är är en aktivitet där du med ett Acela HHP-8 lok(tror det loket heter så) bogsera ett trasigt tåg från en plats till en station. när man kör explore rute och den har laddat färdigt så hann jag lossa bromsarna och välja framåt med färdriktningsväljaren. direkt efter det så hänger den sig. några förslag?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har spelet funkat förut eller har du presis instalerat det i så fal kan du pröva med att göra ren grafikortet från dambiggrin.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ScaniaR500

har spelet funkat förut eller har du presis instalerat det i så fal kan du pröva med att göra ren grafikortet från dambiggrin.png

om jag ska vara ärlig så tror inte jag att det hjälper för hadde ett liknande problem med ett annat spel men gjorde ingen skillnad. tror du att det kan hjälpa att ominstallera hela spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det är ju värt ett försök

har du kollat grafikortinstälnigen så att det står rätt

anars kommer jag inte på något mer man kan göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ScaniaR500

ja det är ju värt ett försök

har du kollat grafikortinstälnigen så att det står rätt

anars kommer jag inte på något mer man kan göra

ominstallationen visade ingen framgång. vad gäller grafikinställningarna, menar du i windows eller i själva spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...