Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur kan man veta om det är onödiga program i registern och sedan rensa utan att skada datorn?


Ursula

Rekommendera Poster

Datorn är extrem seg och jag vill gärna rensa onödiga program som finns i registern med hjälp av ett regcleaner program. Men när man gör det måste man ju veta vad programmet tar bort. Regcleaner listar ut en massa program men jag kan våga rensa hela.En gång hade jag rensat alla men datorn vägrade att stara och jag installerade tillbaka allting med regleaners säkerhetskopia. Jag undrar om jag kan ta bort alla program som regcleaner listar och installerar om windows utan att skada datorns register?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om jag kan ta bort alla program som regcleaner listar och installerar om windows utan att skada datorns register?

Installerar du om Windows görs hela registret om så du behöver då inte köra regcleaner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Özlem!

Jag tror du kan börja med att läsa lite om datorer och det system du har. Att göra som Alexa förslår, funkar om datorn är relativt ny och att man inte har hunnit installera så många program och uppdaterigar mm. Att installera om en dator efter flera år är ingen rolig sak. Man har en massa bra program för bilder och säkerhet och kanske avancerade applicationer, som gör vissa saker med automatik mm. Att installera om Windows kan vara en lösning, men ofta leder det till problem om datorn varit igång länge och du måste också ha en riktig programskiva, som ju inte följer med alla datorer idag. Ominstallationen ligger på datorn, eller så har man skickat med en recovery-skiva som det oftast bara går att installera om datorn via en formatering

Det finns bra program som gör allt per automatik. Jag rekommenderar Smart Protector Pro till att automatiskt städa i tempmappar, temporära internet filer och i index.dat där massor av adresser ligger ocj skräpar. Till registerstädning finns det suveräna programmet jv16 PowerTools som dock inte är gratis. För en allmän och säker städning av skräpfiler kan du använda CCleaner som är gratis, men städa bara skräp, använt inte programmet till att städa i registret, det gör jv16 PowerTools säkert och utan problem.

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...