Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
BoG

Application Data

Rekommendera Poster

Tänker göra kopior till DVD av ett antal mappar som ligger under C: . Begränsningen per DVD är ju 4,7 GB

Jag har 2 mappar, Application Data 1300MB och Lokala inställningar 715MB. Hur är dessa kopplade till övriga mappar och vilka program påverkas om jag inte kopierar in dem samtidigt? huh.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Application Data innehåller inställningar för många olika program, vilka beror ju på vad du har installerat för något men det syns ju rätt bra när man tittar i mappen. Sedan får man ju själv avgöra om man har gjort inställningar för Adobe Reader som är viktiga att göra backup på eller om man nöjer sig med standardinställningarna som blir när man installerar programmet.

Samma sak med Lokala inställningar\Application Data, däremot så innehåller ju Lokala inställningar även mappar för tillfälliga filer av två typer och webbsidor man tidigare har besökt och det verkar ju väldigt onödigt att spara på sådant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

local settings\application data\... kan gömma e-postfiler för Outlook och Outlook Express så ur det perspektivet kan det vara bra att ha en backup på den delen. Rent generellt så är det inte så stor nytta att ta backup på allt i foldrarna som diskuterats. Det mesta är ändå sådant som inte är av så stort intresse vid en ominstallation.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du kopierar dem var för sig så kommer ju den informationen att ligga på skivor.
När du behöver informationen igen, t.ex. efter en ominstallation och du upptäcker att du saknar alla dina bokmärken, så kan du ju leta reda på dem på skivorna och bara lägga över ex. en enda fil om det är just bokmärken.

Sen så ryms ju dina 1300Mb + 715 Mb (= ca 2015 Mb) på EN DVD eftersom den ju rymmer ca 4700 Mb

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
TACK Cecilia, JoAr och Mikael63.
Tror jag förstår hur Appl.data och Lok.inställn fungerar.
(har fortfarande inte lärt mig hur jag lägger till poäng)
Bock o Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...