Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmen slocknar under uppstart


Nisse_Nisse

Rekommendera Poster

Nisse_Nisse

Hej!

Idag när jag skulle starta en av mina datorer är det något som spökar.
Datorn startas normalt men precis efter det att Windows xp loggan försvinner och välkomstskärmen ska komma fram slocknar bara skärmen, "Monitor going to sleep".
Jag provade med att starta i felsäkert läge och där fungerar skärmen som den ska. Har även provat med en annan skärm men det är samma sak.
Igår var jag inne i burken och satte fast kabeln till USB-portar på framsidan, efter det startade jag datorn för att kontrollera att portarna fungerade, Allt fungerade som det skulle. Jag drog sedan ut alla sladdarna till datorn och stälde undan den. Och nu idag blir det så här!!! Vad har hänt? Vad ska jag göra? Det är panik!ohmy.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar det som att datorn är igång eller dör hela datorn?
T ex så kan du ju se om du kan stänga av datorn från tangentbordet (Windows-knapp, pil upp, Enter...), om du samtidigt gör det på en annan dator så kan du se att du gör rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse
Verkar det som att datorn är igång eller dör hela datorn?
T ex så kan du ju se om du kan stänga av datorn från tangentbordet (Windows-knapp, pil upp, Enter...), om du samtidigt gör det på en annan dator så kan du se att du gör rätt.

Jag har löst det problemet nu. Jag gjorde en systemåterställning från felsäkert läge och nu verkar det att fungera. Jo datorn var på bara det att skärmen inte hängde med. Men hur kan detta lösa sig genm en enkel Systemåterställning? Jag har ju inte installerat något program eller någon sånt..
Tack ändå Cecilia!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju ha råkat bli någon konstig inställning för grafikkortet.  ohmy.png  fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...