Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

COMODO Firewall/Norman problem, tror jag!


Three-Gringos

Rekommendera Poster

Three-Gringos

Jag har nyligen installerat COMODO firewall på min Vista dator i stället för Vistas brandvägg. Problemet är att jag får upp ett Red Alert medelande från brandväggen som lyder:

Zanda.exe is trying to execute ginstall.exe. What would you like to do?

Vad skall jag välja för svar eller vad ska jag göra för att detta problem inte skall dyka upp igen. Har kört flera genomsökningar med  olika antivirusprogram men detta meddelande har dykt upp både före och efter körningarna. Gör jag ingenting dyker det upp en röd prick med ett vitt kryss eller en liten blomma på Norman ikonen. Datorn tycks gå långsammare också, den här lilla ikonen i stället för muspekare som visar att datorn jobbar tycks lysa till några sekunder stup i kvarten i detta tillstånd.

Fixa det genom att leta upp filen Dlnvc5 i Norman mappen, köra den och välja reparera, fixar problemet i ca 2 min

Detta är alltså problem som alla har dykt upp efter installationen av brandväggen inklusive att datorn går lite "långsammare"

-Du tycker att det här låter enkelt, men vänta tills jag har fått förklara

Känns som en passande kommentar för detta problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zanda är en del av Norman så den ska tillåtas.
Om jag förstår meddelandet korrekt så kommer det från delen Defense+ i Comodo. Om du öppnar Comodo och sedan väljer Defense+ upptil, Common Tasks till vänster och sedan My Own Safe Files så kan du där se till att alla Normans program är med så slipper du meddelanden om dem i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...