Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hemsida


FTP

Rekommendera Poster

jag funderar på att göra en egen hemsida och är ute efter ett lätt program till detta helst på svenska e där någon som kan hjälpa mig med detmellow.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

HTMLEDIT är på svenska och numera gratis, Jag köpte programmet för ett antal år sedan, men använder numera andra betydligt enklare program. Du kan ju alltid testa programmet, eftersom det är gratis

http://www.htmledit.net/

Jag rekommenderar SiteSpinner som jag själv använder och även Web Page Maker vilka inte är gratis.du får söka efter dom på Googles.

EasyHtml är också gratis.

http://personal.inet.fi/business/toniarts/ehtmle.htm

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar också SiteSpinner.
Dock inte på Svenska, vad jag vet.

Lätt att göra sidor men kanske lite klurigt innan man förstått hur programmet fungerar och vilka inställningar man ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vilka kunskaper du har i web-programmering, men det absolut bästa sättet att skapa en hemsida på är att själv skriva koden, oavsett om det är HTML, JavaScript, PHP, ASP eller något annat språk.

WYSIWYG-program (What You See Is What You Get) låter bra till namnet och är kanske bra i vissa fall - om du bara ska skapa enklare sidor i HTML, men när det kommer till lite mer avancerad kodning så blir det ofta en massa konstigheter/felaktigheter eftersom programmen då formaterar koden lite efter eget behag. Detta gäller om du ska använda den grafiska delen av ett sådant program, där du kan dra och släppa bilder där du vill ha dem, skriva texten direkt där du vill ha den m.m.

Det går ju dock att använda WYSIWYG-program till att skriva koden själv ocskå.
Själv använder jag Adobe Dreamweaver, vilket är ett utmärkt program (dock inte gratis).
Fördelen är att ett sådant program 'autokompletterar' de kodsnuttar du börjar skriva, vilket snabbar upp sidskapandet lite. T.ex. om du startar en '<p>'-tagg så skriver pogrammet själv ut '</p>'-taggen osv.

Annars är Windows inbyggda Anteckningar ett utmärkt program för skapande av hemsidor, om man planerar att koda sidan själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse

JAg rekommenderar Publisher som finns i Office-paketet. Det är lätt att använda och fungerar hyfsat bra. Sedan är det bara att ladda upp med ett FTP-program.
biggrin.png 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...