Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win update inget sp3


Alexa

Rekommendera Poster

Hej

SP3 till XP ska ligga ute på windows update men när jag kör win update så kommer inte SP3 uppwacko.gif

Varför då? och hur kan jag fixa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Det ska det göra. Fast först måste man kanske trigga lite på sidan och det första du får göra innan du kan hämta uppdateringen manueltt, är att uppdatera WGA denna kommer i regel upp först och måste göras. Uppdate heter också numera Microsoft Update

Jag körde via update i onsdags förra veckan på 2 datorer och det gick alldeles utmärkt att uppdatera SP3 då i allafall.

Räkna med att updateringen tar ca 20 minuter och låt datorn sköta allt själv under tiden, det är bara sista omstarten du måste göra själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

men är det inte så att sp3 gör så att datorn inte funkar som det ska?,själv är jag  lite orolig för sp3, vågar inte uppdatera den för jag har läst att datorn inte kommer att funka som det ska .har hört  om man har amd och nån till. Vad är det man inte ska ha på sin dator för att det inte ska ha på datorn?  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har en stationär HP (Compaq) med en AMD-processor så ska man fixa en sak innan man installerar SP3. Jesper's Blog beskriver bra vad som gäller.
Samt ett annat problem är vanligt på vissa moderkort från Asus med AMD-processorer. Det problemet har Jesper också beskrivit.

Han tar också upp några andra fall som att om datorn är infekterad så kan SP3-installationen bli störd så att man får problem efteråt eller om man har program installerade som är inne och petar för mycket i Windows för att SP3-installationen ska gå bra och lite andra fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft rekomenderar att man alltid spar viktiga filer innan en stor uppdatering på en cd, ett usb-minne eller liknade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...