Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Helskärm


hawkman

Rekommendera Poster

Varför blir det helskärm närjag ska titta på film på t.e.x vlc. Det går inte att få bort helskärmen. Inget funkar är tvungen att stänga av med strömbrytaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att trycka på f-tangenten. Det ska vara kortkommandot för att växla mellan fullskärmsläge och fönsterläge i VLC. Du skriver dock lite otydligt i din formulering. Blir det fullskärm oavsett vilket program du spelar upp en film i eller hur menar du?

I Windows Media Player funkar det att trycka Alt+Enter för att växla.
I QuickTime är det Ctrl+F.
I BS Player är det F.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll vilken mediaspelare jag använder det blir samma problem . Jag sätter på filmen och det blir fullskärm direkt och det funkar inte med tangentbord eller mus att få bort fullskärmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall skulle jag börja gräva i grafikkortsdrivrutinens inställningar (t.ex. nView inställningar i nVidias kontrollpanel eller motsvarande för ATi). Minns jag rätt så finns det (eller har i alla fall funnits) inställningar för att alltid visa film i fullscreen mode där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen JoAr! Nu funkar det igen. Lite ändringar i ATi så löste det sig. Det är skönt att det finns kunnigt folk att få hjälp av. Tusen Tack 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...