Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Underlig uppförande efter SP3


Daemonmonkey

Rekommendera Poster

Daemonmonkey

Hej!

Efter att jag uppdaterat till SP3 så har skrivbordet börjat uppföra sig konstigt. Tidigare så gick det alldeles utmärkt att bara klicka på listen för att byta program. Nu sätter programknappen igång att blinka, ungefär som när den vill ha fokusering. Klickar jag på den igen så minimeras programmet och jag måste trycka på knappen igen för att få fram programmet.

Alt-Tab fungerar utan problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Daemommonkey!

Är det så efter varje omstart. eller?

Efter några dagar och när allt funkar normalt, efter att man uppdaterat till SP3 och om allt nu gick som det skulle, så föreslår jag att du kör ett program, som får städa tempmappar mm och även ett bra program som städar registret kan vara bra att köra.

Rekommenderar EasyCleaner av Toni Helenius som är gratis, eller CCleaner som också är gratis, men jag litar mer på Tonis program till tempmappar mm. Men till registret kan med fördel, det suveräna programmet jv16 PowerTools köras. Programmet är dock inte gratis.

Programmen ger möjlighet till backupp om nåt inte blir bra, d.v.s du kan återställa det, som har plockats bort.

Jag har själv efter en lyckad uppdatering på mina 2 datorer till SP3 och efter att ha väntat några dagar, kört dessa bägge program och allt tycks fungera fortfarande utan problem. Även en defragmentering kan vara bra att köra, om man inte har nåt program som gör det automatiskt.

Har man en HP-dator med AMD-processor så kan det bli problem, dock inte olösliga. Dom som har det vet säkert om det i nuläget.

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DonTommasso

Det verkar som en del har fått små men konstiga problem efter uppdatering till Sp 3.
Så även jag. Den första veckan funkade allt bra men för tio dar sen slutade nätverksanslutningen fungera med info om att kabeln inte var ansluten !!

Eftersom jag även kör Vista på samma dator på annan hårddisk och hårdvaran funkar klanderfritt där så kan det inte bero på kabel eller router problem. Jag har ominstallerat nätverkskortet ett par ggr. i enhetshanteraren. Har gått igenom alla tjänster,men nu kommer jag inte på flera ställen att kolla på. Vad tror Mäster Cecilia om saken ? : ))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

I regel så brukar det ganska snart visa sig om ett servicepack inte har uppdaterats ordentligt. Det största problemet kan vara att inte rensningen som görs av själva uppdateringen, när uppdateringen är gjord, inte funkar och många gamla rester av tidigare uppdateringar blir kvar hängandes i systemet. Misstänker man det, så går det ju att avinstallera uppdateringen. SP3 innehåller ju egentligen inte så många nya uppdateringar. Har man kört automatiska uppdateringar sedan SP2, om man nu installerade det, så är det egentligen ingen större vits med att uppdatera till SP3. Vi gör det oftast av gammal vana så att säga, men en del hotfixar kommer man ju inte åt på annat sätt förstås. När jag hämtade via uppdate så var uppdateringen 69 MB drygt, tar man däremot hem en SP3 installationsfil från MS ligger den på drygt 300 MB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daemonmonkey

Det är ju väldigt underligt, och oroande samtidigt.

Nu fungerar datornåterigen "normalt", men det tog sin lilla tid. Nåja ett gott resultat medförde den iaf. Jag använder Alt-Tab numera när jag skall växla program istället för att hålla på att flytta handen till musen hela tiden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en AMD propp och jag har inte märkt något underligt själv med datorns uppförande.

Men teman som man tar hem via internet strulade , men löste sig med en patch.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...