Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nedladdning av filmer


Lasse.J

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har för första gången laddat ned en film från Pirat Bay och sparat den på min hårddisk. Den laddades ned och är sparad i format ISO och jag kan inte föra över den på en DVD. Såvitt jag förstår så måste den konverteras till annat format för att kunna brännas och ses på TV via DVD spelaren. Har någon tips hur jag skall göra! 

Tack på förhand.

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som moderator här på forumen vill jag bara påminna om de regler som gäller. http://pcforallasmart.idg.se/info/rules.jsp

Nu vet inte jag om det är fritt eller upphovsrättsskyddat material som laddats ner från Pirate Bay i det här fallet, men jag vill i vilket fall passa på att uppmärksamma alla på att diskussioner kring hur man går tillväga kring piratkopiering inte får förekomma i dessa forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

För att bränna en ISO kan du packa upp den med Ultraiso och bränna den direkt som IMAGE från Ultraiso som hittar ditt brännarprogram automatiskt på din dator. Det finns andra program, som också hanterar detta, både gratis och betalprogram.

http://www.ezbsystems.com/ultraiso/

Detta gäller säväl filmer som programvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Nero på datorn trycker du på arkiv och öppna och sedan är det bara att trycka nästa och bränn. Jätte smidigt faktiskt smile.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. det som JoAr påpekar så är det ju bättre att fråga typ:
"Hur bränner man en ISO?"
Man behöver ju inte berätta var & hur man fått tag i den och vad den innehåller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Daemon Tools (ladda ner det annars, sök på Google) så mountar du iso-filen med DT (du klickar på DT-ikonen längst ner till höger i Aktivitetsfältet och klickar på "device 0: no media" eller nåt sånt. Då tror datorn att det sitter en DVD-skiva i på riktigt och du kan använda Nero eller nåt sånt å bara ta Kopiera DVD typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...