Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DiVX på TV?


CNG195

Rekommendera Poster

Varför kan jag ej se (men höra) mina DiVX filmer på TVn med mitt Matrox dual head med TV ut. Jag har provat flera spelare från toplistan på download.com, men ingen ger bild på TVn. Samma resultat med Mediaspelaren. DVD och VCD fungerar OK .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På dataskärmen fungerar det bra.Jag börjar mer och mer luta åt att det kan vara TVn som är problemet. Ställer DiVX andra krav på TVn än DVD?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju mest som om du inte kopplat någon kabel från ljudkortet tycker jag.

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvinner bilden för DiVX spelare men för DVD och VCD spelare om man kopplar kabeln till ljudkortet fel....??? Näääe nu skojar du! Det är ju endast ljudet som fungerar på både PC och TV. Vet någon om DiVX ställer andra krav på TVn än vad DVD spelarna gör?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som svar på din fråga: nej. Men problemet är intressant/klurigt ;)

 

Har du ett mpegkort oxå?

 

Har oxå i bakhuvudet att vissa dualheadkort har problem med overlay-visning på den sekundära skärmen. Inte för att ett Matrox-kort borde lida av det, men har du prövat att visa divx utan hårdvaruacceleration?

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, DivX ställer inga speciella krav på tv'n.

Men jag tror det har att göra med ditt Matrox. tex mediaspelaren väljer automatiskt den primära displayen för att visa i "fullscreen" ( så är det iallafall på min Win 2000 med två grafikkort ) och tv ut på ditt kort kanske anses vara sekundär.

 

Det borde gå att ställa in med matrox drivrutiner som troligen har bättre stöd för två bildskärmar så leta lite bland inställningarna för ditt kort under avancerade inställningar och se om du kan hitta något där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu uppdaterat matrox drivrutiner till de senaste och "skruvat" på mååånga rattar men ej lyckats få någon bild på TVn.

Jag har inget mpegkort. Mitt TV ut kan ej konfigureras som primär, åtminstone inte vad jag kan se. (Signaturen IDLE303 verkar ha löst problemet (tror jag) utifrån vad han/hon skrivit i en del inlägg rörande DiVX. Men hur får man kontakt....?)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha uppdaterat drivrutiner och bios fick jag ändå inte bild på TVn ( men bra ljud). Via några frågor om DivX på Matrox's FAQ sida så hänvisades man till http://www.tac.ee/~prr/videoutils/

eftersom Matrox ej själva supportar DivX. När jag laddat ner och aktiverat DivXG400 tillsammans med ny spelare som stöder "filter adjustment" så har jag nu bild på TVn. Det tråkiga är nu att spelarna i mina ögon är mycket dåliga. Zoom player gav mycket dåligt ljud och Micro DVD Player är mycket svårnavigerad. MEN.... jag har bild!!!

Känner någon till BRA spelare som stöder "filter adjustment" ?

Tack för stöd och tips.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...