Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ad-Aware SE personal


BillyDeKid

Rekommendera Poster

BillyDeKid

Hej Alla, Jag har ständigt frågor och behöver hjälp, nu är det Ad-Aware som strular. När jag ska uppdatera till ny definionsfil går det till 5% sen stoppar det. Jag vet att det finns en ny version av själva programmet som man kan ladda ner Ad-Aware 2007 tror jag den nya heter.

 Men jag gillar utseende och grafik på den gamla dessutom är den på svenska vilket inte den nya är. Jag var inne på Lavasoft hemsida och där verkar stå en del, men på engelska. Jag fick uppfattningen att det är fler som håller fast vid den här gamla versionen och där stod att man kunde ladda ner en Zipfil som definionsfil och att XP skulle ha en inbyggd funktion för att öppna Zipfiler?

 Vet ej hur man gör det? dessutom skulle man radera den gamla och det förstår jag absolut inte, när man inte kan ladda ner någon finns det ju ingen att radera och hade det gått att ladda ner hade man ju inte behövt någon Zipfil????

Men hjälper det om man nu lyckas ladda ner en Zipfil som definionsfil eller måste man även i fortsättningen mannuellt ladda ner nya definionsfiler varje gång man ska köra Ad-Aware?  Tacksam för svar och även upplysningar om vad ni tycker om Nya Ad-Aware kanske är det bäst trots allt att instalera den nya versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Klicka på länken och uppe till höger där det står download så väljer du din version och sedan lägger du bara filen i mappen med ad-aware och startar programmet så laddas den in. Om man gillar Ad-Aware SE personal bättre än 2007 så blir det att göra så här så länge det går.

http://www.lavasoft.com/support/securitycenter/blog/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hjälper det om man nu lyckas ladda ner en Zipfil som definionsfil eller måste man även i fortsättningen mannuellt ladda ner nya definionsfiler varje gång man ska köra Ad-Aware?

Jag är rätt övertygad om att Lavasoft medvetet stängt av autouppdateringsfunktionen för att få folk att uppgradera till senaste versionen. Du får nog finna dig i att ladda hem manuellt via deras hemsida varje gång du vill scanna igenom datorn. Hur du gör det har du redan fått svar på i föregående postars inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...