Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Illustrator-bugg???


CC1

Rekommendera Poster

Jag sitter på MacOS 9.0 och Illustrator 8.01.

Jag har en ritning på en maskin i Illustrator-eps format. När jag sedan öppnar bilden i Photoshop(5.5) så blir vissa detaljer i bilden som ska ha en ljusgrön nyans gråa istället. Jag har provat att byta ut färgen men dom blir fortfarande gråa och ibland svarta. Jag har provat att kopiera och klistra in i ett nytt dokument, även att rita nya detaljer, funkar inte! Ibland är dom gröna och ibland gråa eller svarta. Ingen konsekvens över huvud taget.Har sparat i både version 7 och 8. Jag har lagt ner 160 timmar på ritningen och kunden vill snart ha den.... hjälp!!! Någon som har varit med om något liknande???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte missminner mig så funkar färgerna inte så bra när man importerar in till Photoshop. Själv har jag samma problem, fast färgerna blir för bleka när jag importerar bilder jag gjort i FreeHand in till Photoshop. Jag har inte hittat nån riktigt bra lösning på problemet dock mer än att jag försöker ändra färgerna i Photoshop med Hue/Saturation.

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har oxå haft det problemet vid ett webdesignproblem - men det löstes genom att exportera en rasterbild direkt ifrån Illustrator istället för att göra konverteringen i Photoshop...

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...