Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lägga över från (stenålders)videokamera till datan


The Ninja

Rekommendera Poster

Jag har laddat ner Virtual Dub från PC för Allas programbank och precis som vanligt fungerar ingenting. @#$¤%"&+!§!!!!!!!! (Ursäkta för det där...) Jag skulle bara lägga över från mammas stenåldersvideokamera till datan och har inte en skit-aning om hur man gör. Virtual Dub hittar naturligtvis inte kameran; kan ingen ge mig ett tips på ett bra program eller nåt? (OBS! Jag kan inte så många data-ord så ge gärna en utförlig förklaring.)

The Ninja (som är sur)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har flyttat tråden från Datortillbehör (hårdvara).
Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virtual Dub är ju inte det lättaste programmet precis...
Hur kopplar du ihop kamera & dator?
Finns det någon programvara som medföljer kameran?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Virtual Dub är ju inte det lättaste programmet precis...
Hur kopplar du ihop kamera & dator?
Finns det någon programvara som medföljer kameran?
Jag kopplar ihop med en S-video. Den kameran fanns innan jag föddes 1994 så inget program till den, nä!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör ju gå att föra över till DVD,n och sedan därifrån till PC.
Funkar med min billiga DVD fabr. KISS.

Om du ansluter med S-Video till din dator så bör ju din dator, väl, ha ett TV-in kort?
För du ansluter väl inte till datorns S-Video ut?

Har du ett tv-kort så bör du ju kunna använda dess programvara för att spela in.

Naturligtvis finns många andra program men man kanske inte behöver krångla till det, alla gånger..

Jag kan annars kolla vilka program jag testat men det har ofta ramlat tillbaks till tv-kortets (Pinnacle) tråkiga programvara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör ju gå att föra över till DVD,n och sedan därifrån till PC.
Funkar med min billiga DVD fabr. KISS.

Om du ansluter med S-Video till din dator så bör ju din dator, väl, ha ett TV-in kort?
För du ansluter väl inte till datorns S-Video ut?

Har du ett tv-kort så bör du ju kunna använda dess programvara för att spela in.

Naturligtvis finns många andra program men man kanske inte behöver krångla till det, alla gånger..

Jag kan annars kolla vilka program jag testat men det har ofta ramlat tillbaks till tv-kortets (Pinnacle) tråkiga programvara..

Min data är bärbar. Den har endast 1 S-video-uttag, vet ej om det är ut eller in. Vet ej heller om den har TV-kort, hur kollar man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som du har bara ut på S-Video  i din bärbara dator.Köp ett externt tv kort eller kopiera över filmen i er inspelningsbara DVD spelare .Lägg i skivan i datorn och kopiera över filmen i datorn.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla molle98's alternativ.
Jag har vid några tillfällen gjort så. Kopplat VHS till DVD och spelat in.
Sedan har jag via ftp anslutit min PC mot DVD'n och hämtat den.vob som skapades.

Har fungerat bra, resultatet har inte blivit sämre än kvalitén på VHS. (Vad man kan se)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...