Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

sp3 till xp


rille123

Rekommendera Poster

                           hej!

har läst att sp3 till xp har för en del ställ till det för problem som att om man har amd el.så vare en till som jag inte kommer ihåg att,  datorn bara startar sig själv kraschar och sånt hur ska man göra nudå  vågar man INSTALLERA den eller INTE

MVH rille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en HP dator (kan eventuellt vara fler) där du kör den XP som kom förinstallerad OCH om du har en AMD-processor så kan du råka ut för oändlig ombootning av datorn efter installationen.

Det kan även vara så att om du har moderkortet ASUS A8N32-SLI Deluxe OCH en AMD processor kan du också få problem.

Här finns mer info:

http://msinfluentials.com/blogs/jesper/archive/2008/05/08/does-your-amd-based-computer-boot-after-installing-xp-sp3.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att det har så mycket med denna tråd att göra men jag tycker det var... hm.. anmärkningsvärt att en installation av SP3 inte löste bekymret med att svchost.exe slukar all cpu.

Borde väl ligga "först" i packen....

(jag fick lösa bekymret på mitt vanliga sätt...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har prövat SP3 på ett antal olika datorer med P4 processor i, senast i går en HP 3,2GHz och det fungerade utmärkt på den. Har aldrig haft något problem med SP3, dock så har jag bara provat SP3 på P4 datorer, ska ta och testa SP3 på min HTPC med Athlon X2 och Gigabyte moderkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...