Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skp till dxf eller dwg


cool boy

Rekommendera Poster

hej

jag vill ha ett pogram son man kan convertera från skp till dxf eller dwg det spelar ingen roll bara det är något av det filformatetwink.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite googling gav
http://www.flydragonsoft.com/index.htm?AfID=17887
Ska kunna konvertera Från skp men inte Till bättre än wmf.

Här kan man läsa att man använt SU 5.
Är SU det samma som Sketch Up?
Och är det i så fall samma som Googles Sketch Up?

Gäller det flera ritningar?
Ska den editeras i ex. AutoCad eller bara "finnas" där som den är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det gäller ritnigar ne de ska inte editeras i autocad.

den är en robot styr maskin som ska rite av det man gårt på datorn till ett papper som jag har förstot (det är inte jag som ska göra det det är en kompis så vet inte helt säkert) det tar bra  dxf eller dwg men dxf skulle vara bäst och han ritade i skp (.google Sketch Up). su 5 vart kan man få tag i det bara undrar

hels cool boylaugh.png

föresten till hör inte frågan men har järnsläpp vad heter det pågramet man kan köra 2 (olika)oprativsystem samtidigt (karnse kommer på)sleep.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att exportera i SketchUp 6 Pro? Såg att du nämde att du kör version 5. Det går att ladda ner en trial av 6an som fungerar i 8 timmar effektiv körtid (alltså inte räknat från första gången du startar programmet som de flesta andra program med prövotid fungerar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men det kan bara läsa dwg dxf  jag vill ha skp till dfx eller dwg allså jag har dilen skp men vill ha den till dxf eller dwgmellow.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt webbsidan för SketchUp Pro 6 så står det klart och tydligt att programmet ska klara av att spara i dwg-formatet. Det är kanske så att det alternativet kräver att du explicit väljer någon exportfunktion istället för den vanliga sparafunktionen för att åstadkomma det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det kan vara så men jag hittade ett annat pogram som man kan göra om med

Om du skriver vilket så kan det hjälpa någon annan i framtiden.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...