Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ISO-9660 CD-avbildningsfil


A7043VMS190

Rekommendera Poster

A7043VMS190


Hej. är det fler som haft problem med "Windows XP Service Pack 3 ISO-9660 CD-avbildningsfil" den verkar innehålla skadade filer och att det kan bli väldigt segt att installera den från en cd-skiva, men det kanske bara är för att det blir en bränd skiva, pressade skivor kanske funkar bättre hoppas att det kommer att gå att beställa sådana framöver.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2fcde6ce-b5fb-4488-8c50-fe22559d164e&DisplayLang=sv


Eftersom Windows updateversionen inte tycks funka så bra för alla så lägger jag till länken till det bästa alternativet, en fil att lägga på och köra från hårddisken.


http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en ny CD du har bränt ISO-filen på och inte en RW-skiva som har använts förut och kanske är repig?
Har du andra problem med datorn som skulle kunna bero på fel på RAM-minne eller hårddisk? För det är också tänkbara orsaker till att filerna upplevs som skadade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Nya hd raid0, ny skiva, 2 gb minne, nytt md, 4600+ processor, skivan är bränd med omsorg i 12x för säkerhets skull, min fråga till dej är har du testat "Windows XP Service Pack 3 ISO-9660 CD-avbildningsfil" själv.

Jag har laddat ner en ny nu och den är på 368 mb (386 682 880) byte och den andra kopierade jag med Poweriso till en iso fil från cdn och den blev på 369 mb (386 990 080) byte. Och så ska jag bränna den nya filen till en cd och kopiera den till en iso-fil så får vi se, dom kan ju faktiskt ha bytt ut den mot en ny sen förra gången jag laddade ner den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag väntar ett par veckor med SP3 tills problemen och deras lösningar har hittats.
Men om Microsoft släppte en ISO med korrupta filer så skulle det nog vara ganska känt vid det här laget och jag kan inte hitta något sådant när jag googlar.

http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp3_cd_final.htm
så är det en som använder innehållet i ISO-filen för att skapa en slipstreamad skiva med XP inklusive SP3, som sedan används för att installera XP med SP3 utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade på en RW-skiva och försökte installera. Installationen lyckades inte då någon fil från datorn (inte cdn) kunde säkerhetskopieras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Man är ju van vid att trasiga filer inte går att kopiera, men den här filen går att kopiera men inte att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Nya hd raid0, ny skiva, 2 gb minne, nytt md, 4600+ processor, skivan är bränd med omsorg i 12x för säkerhets skull, min fråga till dej är har du testat "Windows XP Service Pack 3 ISO-9660 CD-avbildningsfil" själv.

Jag har laddat ner en ny nu och den är på 368 mb (386 682 880) byte och den andra kopierade jag med Poweriso till en iso fil från cdn och den blev på 369 mb (386 990 080) byte. Och så ska jag bränna den nya filen till en cd och kopiera den till en iso-fil så får vi se, dom kan ju faktiskt ha bytt ut den mot en ny sen förra gången jag laddade ner den.

Sagt och gjort då resultat 368 mb (386 682 880) byte på pricken, men tyvärr så har jag redan intallerat sp3 på mina xp datorer så jag kan inte testa den med andra ord förhoppningsvis inte på ett bra tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...