Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Klockan går fel


Cecilia

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Märkligt. Det verkar ha hänt något med sajterna i natt. Vi har problem på de vanliga nyhetssajterna fortfarande, och jag har fått rapporter om att Smart har legat nere. Vi undersöker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det två stycken som har korrigerat nu? För här är ett inlägg märkt med klockan 15:08, fast klockan bara är 14:22 på riktigt.
15:08

Det blir intressant att se vad det är för tidsangivelse på det här inlägget.
...
Aha, det blev 13:22 i förhandsgranskningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det med klockan egentligten?
Se tråden http://pcforallasmart.idg.se/forum/thread.jsp?forumid=7&rootid=495413
Mitt inlägg är markerat med 16:12, men skrevs 17:12. Men när jag skrev det så såg jag inlägget som är markerat med 16:28 så det är ju inte konsekvent en timme fel heller. Varför är vissa tider rätt men andra är en timme fel?

Nu är klockan 18:19.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att sajten körs på flera servrar hos IDG med lastbalansering så att olika servrar hanterar olika förfrågningar och därmed riskerar att få olika tider om klockorna går fel samt att det inte är databasens klocka som är den som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 dry.png När man tänker efter så vad spelar en timme hit eller dit för någon roll. Det svaras ju på frågor som är flera år gamla. laugh.png Nu fick jag till det riktigt.biggrin.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SimonLarsson

JoArs förklaring ligger nog ganska nära lösningen. Vi håller på att titta på problemet just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
SimonLarsson

Ber så hemskt mycket om ursäkt för att ni fått vänta så länge, men nu är problemet äntligen fixat. Det berodde på en felaktig obskyr inställning på vår ena communityserver.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Ajdå. Jag har meddelat Simon som undersöker genast.

JoAr: Den nya editorn har blivit försenad, eftersom den inte motsvarade våra kvalitetskrav. Nu väntar vi på att konsulterna vi anlitar ska lösa problemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...