Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Föra över film från äldre DV kamera till dator?


agnesmari

Rekommendera Poster

agnesmari

Jag vill föra över film från en äldre DV kamera (Panasonic NV-GS 1) till en dator med Windows Vista Home Premium som OS. Kameran har endast S-Video utgång och datorn har USB samt S-Video. Jag har anslutit med S-Video men datorn hittar inget, använder Windows Movie Maker.
Finns det någon som helst teknisk lösning på detta? Jag har letat febrilt men hittar inget. På Panasonics hemsida finns kameramodellen inte ens med och enligt bruksanvisningen så finns det ingen lösning, tror kameran är inköpt 2002.
Någon form av kablage med någon form av adapter?
Tacksam för svar. Betraktar alla svar som bra eller i varje fall bättre än inga svar alls

Tack på förhand biggrin.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du inte upp detta? Har du något bildfångar kort?

4e5e7c53bc1f1790

Har du inget annat program i datorn för att fånga video eller spela infrån  från video eller TV? Nero Vision 4 ,Ulead, Pinnacle tex.

( S-Video är bara bilden .Du behöver RCA  sladd till ljudet )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

agnesmari

Hejsan!

Nej, inget sånt kort. Jag har endast kameran med tillhörande kabel för S-Video och vill inte gärna investera i något om jag inte är hundra på att det fungerar. Tveksamheten är dock stor hos mig om det överhuvudtaget går med denna kamera att föra över film. Min dator har ju inte heller firewire. Innehållet på filmen är eget bröllop som en kompis filmat och det vore kul att få över det på en DVD. rolleyes.gif

Tack för ditt svar


Får du inte upp detta? Har du något bildfångar kort?

4e5e7c53bc1f1790

Har du inget annat program i datorn för att fånga video eller spela infrån  från video eller TV? Nero Vision 4 ,Ulead, Pinnacle tex.

( S-Video är bara bilden .Du behöver RCA  sladd till ljudet )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är ju ett Tv kort genom usb kabeln. Någon liknande PINNACLE PCTV och kostar c:a 550kr . Hör dig för i någon elektronikaffär. Finns lite olika varianter av tillverkare,pris och utförande.Programvara brukar följa med.

(Har själv kopierat över alla mina gamla filmer från Panasonic Mc 30 till DVD i en inspelningsbar DVD spelare .enklare kan det inte bli.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

agnesmari

Hej!

Jag kollar upp detta. Tackar så mycket för dina svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...