Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Xp SP3


Datordanne

Rekommendera Poster

Det finns en version av sp3 ute för uvecklare men sp3 ligger inte ute på downloadcenter eller windows update.

Någon som har provat att installera det som vet om det fungerar?

Vilken version är det du länkar till datordanne är det den svenska eller den engelska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SP3 släpptes till Windows XP för två veckor sedan på Engelska på Download Center och Windows Update, dock ej via automatiska uppdateringar. Efter en vecka drog dock Microsoft tillbaka uppdateringen då man hade hittat ett allvarligt kombatibeletsproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SP3 släpptes till Windows XP för två veckor sedan på Engelska på Download Center och Windows Update, dock ej via automatiska uppdateringar. Efter en vecka drog dock Microsoft tillbaka uppdateringen då man hade hittat ett allvarligt kombatibeletsproblem.

Så då finns det här problemet kvar i den versionen man kan ladda ner?

Men jag har för mig att det var ett problem med ett program som nästan ingen har så om man inte har det programet så borde man väll inte få några problem med kompabiliteten?

Är det någon som har testat den versionen som datordanne länkar till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Windows XP 5.1.2600 Service Pack 3 på datorn nu .Funkar fint.

Förutom Norton Internet Security 2005 -> Live uppdate.

Får medelande.

Installerar Symantec Security Software Update (1 av 1), misslyckades.
LU1812: Det uppstod ett fel vid körning av ett program som ingick i
uppdateringen. Uppdateringen genomfördes inte.
Installerar Norton AntiVirus (1 av 1), misslyckades.
LU1812: Det uppstod ett fel vid körning av ett program som ingick i
uppdateringen. Uppdateringen genomfördes inte.

Har stängt av automatisk Live Uppdate och  hämtar virus definitioner manuelt.  Då funkar det.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade problem efter installationen. Datorn startade om hela tiden innan skrivbordet började laddas. Fick ta bort uppdateringen i felsäkertläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DonTommasso

Det finns en version av sp3 ute för uvecklare men sp3 ligger inte ute på downloadcenter eller windows update.

Någon som har provat att installera det som vet om det fungerar?





Jag har testa både den länken som kom upp på TechNets sida OCh Windows Update idag. Båda funkar bra, men WU,n är betydligt mindre i storlek än Tech Net,s 60+Mb resp 300+.
Däremot såg jag att någon skrev för någon vecka sedan att det skulle finnas nyheter i Sp 3 som liknade Vistan men det har jag inte sett till.

Mvh

Don Tommasso
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot såg jag att någon skrev för någon vecka sedan att det skulle finnas nyheter i Sp 3 som liknade Vistan men det har jag inte sett till.

En sak är att man inte behöver registreringsnummer om man installerar XP med SP3 på en blank dator på samma sätt som att Vista inte behöver det. Däremot behöver man registreringsnummer när man väl vill börja använda Windows. Detta gör installationsprocessen lite smidigare, speciellt när det installeras många lika maskiner eftersom registreringsnummer inte behövs förrän efter installationen är klar.

Överlag är det inget direkt nytt som är användbart för hemanvändare i SP3. Det som är användbart har redan kommit via Windows Update i form av uppdateringar för Windows XP SP2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DonTommasso

Däremot såg jag att någon skrev för någon vecka sedan att det skulle finnas nyheter i Sp 3 som liknade Vistan men det har jag inte sett till.


En sak är att man inte behöver registreringsnummer om man installerar XP med SP3 på en blank dator på samma sätt som att Vista inte behöver det. Däremot behöver man registreringsnummer när man väl vill börja använda Windows.


Här en sådan lista: Det här får du när du installerar SP3 för XP


Tack för bidragen JoAr och Cecilia. Nu klarnade även mitt internminne.

Mvh
DonTommasso
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uffe_hudik

Windows XP Service Pack 3 (KB936929)

Installation misslyckas,,, har provat i 2 dagar nu. Har XP home mediacenter edition.. har hämtat  det via windows update

Har ett utropstecken i min vista laptop i enhetshanteraren under nätverkskort ( microsoft isatap fungerar ej korrekt) vad är det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har HP-maskin med AMD 2X2200 processor & inst SP3 i onsdags. Gick inget bra kan man säga. Blev till slut tvungen att göra hela burken ström (ur med elkabeln alltså) & låta den vara utan ström i 5-10 minuter. Annars hängde den sig på "HP:s första sida" där man kan välja att bl.a gå in i BIOS setup et.c. Den reagerade inte på någonting. Återställning med hjälp av sk Recovery-skivor som får bränna själv. direkt efter burken var i utgångsläget använde jag av tipset här ovan med att ställa om "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\currentcontrolset\services\intelppm\start" till 4. (Står normalt på 1). Tokig som man är testade jag därefter att inst SP3 igen. Voila! SP3 inne & burken snabbare i uppstarten åtminstone. Ingen hängning vid inloggning som tidigare hänt rätt ofta. Har dock inte kommit så långt att Norton 2006 Internet security är uppdaterat & färdigt & inte heller fått igång trådlösa nätverkskortet pga tidsbrist (varför måste man sova?).
Läs mer om reg-ändringen här:
http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=10746.0
Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...