Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Plåta dig själv - vinn bildskärmar!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Nu drar vi igång en ny kul tävling här i Smart! I potten ligger två stycken bildskärmar, förutom evig ära och berömmelse.

Konceptet är superenkelt - fotografera dig själv med din favoritpryl. Prylen kan vara vad som helst - en dator, en mobil, en eltandborste - bara den går på ström.

Så tävlar du
Skapa ett inlägg i den här tråden med bilden och en kort förklaring till vad det är för pryl, och varför den är din favorit. Du måste vara medlem i Smart för att kunna tävla.

För att visa upplägget: här är jag och min favvopryl, en avancerad väckarklocka från Axbo som känner av mina olika sömnfaser och väcker mig vid bästa tänkbara tillfälle.
4c30597cd7e4962e

PC för Allas redaktion kommer att välja ut de två bästa, roligaste, mest kreativa eller som på något annat sätt utmärker sig. Dessa två får bildskärmarna.

Om vinsten
Vinnarna får var sin Chimei CMV 633A, en 16-tums widescreenskärm med snabb responstid och låg energiförbrukning. Värde: 1600 spänn! Läs mer om skärmen här.
e69041d4a0db149a


Tävlingen pågår till och med söndagen den 18 maj. Lycka till! pompoms.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7240a850c90e25b9

Jag har fotat min lilla myslampa som är ett elektiskt akvarium. Fiskarna rör sig under tiden lampan är tänd.

Då jag älskar djur och ljusa dagar är mitt elektiska akvarium ett perfekt ljus i min tillvaro under de mörka vinternätterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson
Får man lägga upp mer än en bild. Eller är det bara en bild per person?


Du får lägga upp hur många bilder som helst!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Hmm... inget jättedrag i tävlingen.

Kom igen nu! Var inte så fega! wink.png

Just nu är det superlätt att vinna! smile.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min favoritpryl är mitt rosa Gameboy Color. På bilden spelar jag Pockemon på en parkbänk, 10 meter nere i Vättern. Den har varit en ständig följeslagare sedan jag gick i 6:an, den är lika underhållande nu som då. wub.gif

ccbbb3d7929b496f

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... inget jättedrag i tävlingen.

Kom igen nu! Var inte så fega! wink.png

Just nu är det superlätt att vinna! smile.png

Jag ska också lägga upp en bild tidsnog.

Men först måste jag få ett bra foto att lägga uppsmile.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoho!
Jippie, en ny tävling!
Jag har två favorit prylar, får jag ta bild och ladda upp båda? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson
Tjoho!
Jippie, en ny tävling!
Jag har två favorit prylar, får jag ta bild och ladda upp båda? =)


Absolut! Det går jättebra!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"it came to me my own my precious". Det  här är en bild på mej och min nokia 6300 den är min väckarklocka ... mediaspelare ... kamera ..min ögonstenwub.gif  osv osv och jag antar att det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg den uppe vid mediamarkt i jönköping för några månader senrolleyes.gif   6d425c36422f6cb7 d91afce5de98b7dcrolleyes.gif  för att alla ska fatta citatet från början det är från sagan om ringen visst är gollum och jag lika
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cool.png 

Jag med min "bärbara" *host* cool.png - 66MHz, 8MB RAM, 5"25 Floppy, ja, ett kraftpaket helt enkelt. Bilden är tagen med Webbkamera för övrigt så kvalitén är väl inte den bästa men....

En ögonsten - en av mina första datorer...hmm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

f5801dd72d58e5ec

Vad är detta?

Det är min älskade lilla hemma byggda mini dator vid vilken jag fördriver mitt dator liv med. Det bästa med den är att den är riktigt tyst, det älskar jag cool.png
Efter som jag inte kom överens med min gamla  högljuda  burken byggde jag  en dator som passar mig helt perfek, uppfyller alla mina krav tongue.png och jag är riktigt nöjd med min dator nu biggrin.png

c878e9a59f03fe71
Lägger upp en en bild på aktern med så alla ser att den är riktig ;)

PS någon som vill gissa var start kanppen är?


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här är en bild på min lillebrorsas favoritpryl en radiostyrd helikopter som han önskade sej och fick i julklapprolleyes.gif4ea497543e367fd4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till experten fin dator du byggt ... var det svårt att bygga?rolleyes.gif och hur mkt gick det ungefär på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för den fina kommentaren smile.png
Den kostade inte alls speciellt mycket, det ända som jag köpte var en blå led list, ett paket skruv och en 140mm fläkt (9DB enligt spec cool.png, om den låter precis 9DB är en annan femma) att ha på taket, gick på cirka 250kr totalt
Plåt och dator hade jag sedan tidigare liggandes i garaget ;)

Bygget tog tre dagar totalt, fick lite hjälp av farsan att knäcka plåt i en stor maskin på jobbet. Sedan gick det undan, göra fästen, borra hål modda nätagget till fläktlöst mm.
Det är ju själva byggande som är en av höjd punkterna och när det sedan blir en fungerande väldigttyst minne dator,  kan bara biggrin.png

Funderar du på att bygga/modda ett eget chassi?
Själv tycker jag att det är jätte roligt, kanske skulle fråga Pontus om han kan tillägna en kategori i forumet för datormodd? 


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

90d48d98f2a3f9b8
Här sitter jag och mina tre kloner och förundras över min favoritpryl - Game Boy Advance SP. Jag tycker om den för att den är liten, snyggt designad, har många sköna spel och är perfekt att ha i hängmattan varma sommardagar. Bilden kallar jag inofficiellt för "The Game Boys". happy.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson
Hur retuscherad får bilden vara?


Den får vara hur retuscherad som helst!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rolleyes.gif 

..och här kör man en gammal klassiker - Donkey Kong (Game & Watch).

Den har då hängt med i många år och - Still Going Strong! som man säger...hmm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18ef98d940bc5d22

Här kör jag med en eldriven gocart! biggrin.png
Det är en av mina favorit prylar för att det är så häftigt att köra när det inte hörs ett knyst av motorn, man bara glider iväg!
ohmy.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubblegirl

Prylar har man ju en del... svårt att välja vilken som är favoriten. Gör därför en mix av topp 3 bland mina favoritprylar:

1. Min Gazillion bubbelmaskin, en galet skön pryl som för övrigt ligger bakom valet av mitt användarnamn. Den ska få följa med mig ut nu när sommartiden äntligen kommer.

2. PSP:n - allt man behöver... musik, video, spel, bildgalleri, internet och mycket mera. Kanonbra uppfinning som är lagom portabel men ändå väl användbar.

3. Och slutligen min digitalkamera, som inte syns här på bilden men som är nog så viktig i skapandet av den. Jag går ingenstans utan min digitalkamera, man vet aldrig när den perfekta bilden dyker upp.ecc95b7a722a89c9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är jag och en av mina absoluta favoritprylar. Det är en lite svartvit tv med en digital box uppe i min loftsäng. Det kanske inte låter så mycket men när man har gått och lagt sig så är det kul att kunna titta på lite tv och sen när man blir trött är det bara att stänga av och somna.

Jag använder den varje kväll men på helgerna kan det hända att jag ligger uppe och tittar länge. Det gör inget att bilden är svartvit för det är något speciellt med den som jag inte riktigt kan förklara.

aa4dd7aa80cca881

wub.gif Här är TV:n i när bild (det ovanför är digitalboxen jag blev tvungen att köpa till den när dom släckte det analoga nätet).

9a65585d4debf4cf

esd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a4de30f3065ff186

Baslådan är en av mina absoluta favoritprylar! Den ger allt vad man behöver i ljudväg!  wub.gifcool.png


5a8e84ccf7a3c9c7

Här på bilden reparerar jag mitt nätaggregat, lödkolven är också en av mina favoriter för att jag älskar att löda kretskort och sånt! biggrin.png

ed79180992c82706

detta är ett mini kyl/värme skåp, det är perfekt att ha i bilen, det håller dryckerna kalla varma sommardagar och på vintern hålls kaffet varmt! rolleyes.gif

4ff51c84df3e27dd

Vem skulle kunna leva utan kaffe ohmy.png det fins igent bättre än en stor kaffekopp på en solig sommarmorgon, kaffekokaren är definitivt en favoritpryl för mig !  cool.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...