Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Registrering


Attas

Rekommendera Poster

Detta är väl för enkelt så mina två grå kommer inte överens om hur man gör, men hur ändrar man "Registrerad till"? (Den här datorn > Egenskaper)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nisse_Nisse
Detta är väl för enkelt så mina två grå kommer inte överens om hur man gör, men hur ändrar man "Registrerad till"? (Den här datorn > Egenskaper)


Hej!

Jo det skulle jag också gärna vilja veta! Jag är helt säker på att jag har läst hur man gör för rätt länge sedan i PFA men jag hittar inte artikeln. Jag kommer ihåg att det var något man skulle ändra i registret, men där finns ju lite saker man kan ändra!!rolleyes.giftongue.png

Attas och jag skulle nog bli glada om vi fick reda på hur man ändrar detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med X-Setup Pro så torde det vara under:
System>User Data>Windows User Data>Name

skulle tro att den ändrar i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

men jag har inte testat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

System>User Data>Windows User Data>Name
Detta hittar jag inte in min dator.

Någon annan som har ett förslag hur man ändrar - Registrerad till (namn): - som står då man tar Den här datorn > Egenskaper

Ett annat problem; När jag går in i Kontrollpanelen > Användarkonton > Inloggningsalternativ så får jag detta meddelande: Client Services for NetWare har inaktiverat välkomstskärmen och snabbt användarbyte. Om du vill återställa dessa funktioner måste du avinstallera Client Service for NetWare. Problemet är att jag hittar ingenstans där jag avinstallerar Client Service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det  finns nog inget bättre och enklare sätt än det som Mikael63 beskriver. Läs noga igenom vad han skriver och ladda ner X-setup. Sen kan du döpa om datorn så ofta du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sad.png Oj, sad.png oj, sad.png oj, det där står på engelska byrakrat.gif . Är det någon rolleyes.gif som har en direktlänk till X-setup som man bara behöver klicka på eller kan förklara så bra som möjligt hur jag laddar hem X-setup?

Jag kan bara vara ute på nätet mellan 16,00 till 24,00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

System>User Data>Windows User Data>Name
Detta hittar jag inte in min dator.

Den infon hittar du i X-Setup Pro

Annars kan du ju testa att ändra i registret där jag skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmmm! Det står ju X-Setup-9.0.100 i länken men när jag väl kommer in på den så hittar jag inget som påminner om något >> Download X-Setup <<. eller något liknande, bara en massa Zip filer.

Sen har jag gjort ett sök på datorn och jag hittar ingen mapp eller fil som har namnet X-Setup Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmmm! Det står ju X-Setup-9.0.100 i länken men när jag väl kommer in på den så hittar jag inget som påminner om något >> Download X-Setup <<. eller något liknande, bara en massa Zip filer.

Sen har jag gjort ett sök på datorn och jag hittar ingen mapp eller fil som har namnet X-Setup Pro.



Länken ovan (http://www.x-setup.com/downloads/X-Setup-9.0.100.zip)
Pekar ju direkt på en zip-fil som du sparar och sedan öppnar.
Den innehåller bl.a. X-Setup-9.0.100.exe som du kör (installerar)

Och från readme:
X-Setup Pro (http://www.x-setup.net/) - Read me

_____________________________________________________
INSTALLING OR UPDATING X-SETUP PRO

X-Setup Pro does NOT contain any backdoor software: it *IS NOT* ad-based or spy-ware enabled! Your privacy *IS NOT* at risk by using X-Setup Pro!

X-Setup Pro does not interfere with any other system utility nor does it change any configuration by just installing it. Therefore, you can always install it and give it a try.

To install X-Setup Pro, simply start the EXE file found inside the ZIP archive.

If a previous version of X-Setup Pro is already installed, the setup program will detect this and reuse the folder you have installed the previous version to. In case you wish to change this folder, you should first uninstall the previous version of X-Setup Pro and then execute the setup program again.



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Mikael63 biggrin.png Nu har jag lyckats installera X-Setup Pro ( 13,27 MB ). Men min engelska är ju totalt totaltgalen.gifshutup.gifbyrakrat.gificke.gifsuperirriterad.pngph34r.pngoroligoledsen.gifmad.png  noll. Har aldrig fått lära mig, det fanns inte när jag gick i skolan. Så jag har fortfarande problem med när jag går in i Kontrollpanelen > Användarkonton > Inloggningsalternativ så får jag fortfarande detta meddelande: Client Services for NetWare har inaktiverat välkomstskärmen och snabbt användarbyte. Om du vill återställa dessa funktioner måste du avinstallera Client Service for NetWare. Hur sprallar jag vidare så jag kan ändra -Registrerad till, (Den här datorn > Egenskaper)? Har du någon lätt info typ; Gå dit > sen gör du så > och vidare med > o.s.v.

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag har fortfarande problem med när jag går in i Kontrollpanelen > Användarkonton > Inloggningsalternativ så får jag fortfarande detta meddelande: Client Services for NetWare har inaktiverat välkomstskärmen och snabbt användarbyte. Om du vill återställa dessa funktioner måste du avinstallera Client Service for NetWare.


Kontrollpanelen - Nätverksanslutningar
Högerklicka på nätverksanslutingen och välj Egenskaper
Då bör du se Client Services for NetWare och det ska vara möjligt att ta bort den. MEN det är möjligt att det är något som behövs för din uppkoppling, det vet jag inte.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK! biggrin.png Det var en tydlig och bra beskrivning som jag fick av bakakoom,  och som funkar helt perfekt. Cecilias beskrivning är också korrekt. Kan gå in och avmarkera Client Service for NetWare, men som Cecilia också skriver så kanske jag behöver Client Service for NetWare för uppkopplingen här. Min nättrafik går via en proxyserver och här finns en IT-ansvarig som ska hjälpa till om det går åt pipan. Nu är det så att det är inte alltid som man får den hjälpen och får man den så kan det ta tid innan den kommer, så jag vågar inte chansa att avmarkera Client Service for NetWare ifall jag inte kommer ut på nätet igen. Men tack i alla fall Cecilia, det är helt rätt att det går att avmarkera Client Service for NetWare i Egenskaper för Anslutning till lokalt nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...