Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill ni ha ett nyhetsbrev för Smart?


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Funderar på att starta ett nyhetsbrev för er Smart-medlemmar. Men jag tänkte pejla hur stort intresset är innan jag går vidare.

Tanken är att mejlet ska lyfta fram intressant innehåll på Smart, till exempel intressanta diskussioner, knepiga supportproblem, bra bloggar, aktuella tävlingar och aktiviteter, medlemmar som utmärkt sig på något sätt och så vidare.

Givetvis ska det vara frivilligt om man vill ta emot mejlen eller inte.

Är det här intressant? Och i så fall, hur ofta är lagom att skicka ut? En gång i veckan, varannan vecka, en gång i månaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som en lite rolig ide. Jag har haft Pc för allas Nyhetsbrev tidigare men jag tyckte de kom för ofta så jag slutade med det. Max en gång i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre korta koncisa aktuella meddelanden  smile.png ofta än jättelånga sällan sov.gif .

Jag har också tidigare prenumererat på nyhetsbrev från IDG men slutade när jag märkte att allt som var intressant hade jag redan läst under veckan som gått. Så ska jag prenumera på något så måste det vara något som innehåller något nytt, och egentligen tycker jag att allt som rör Smart borde synas på Smarts webbsidor. Men det kan nog vara bra med mejl för den som inte är inne på Smart så ofta.

Hur går det med bevakningsmejl?
För det här skulle kunna bli automatiskt om man kunde bevaka ett helt forum, i detta fall då "PC för Alla informerar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång i veckan tycker jag är lagom kanske runt torsdag fredag är bra att det kommer.

Sen tycker jag det inte behöver innehålla så många inlägg från forumet kanske bara dom allra senaste trådarna eller dom populäraste.

Sen vill jag gärna att det innehåller t.ex hur det går med buggfixningen skulle vara kul att veta och tävlingar och andra aktiviteter som är på gång. Men inte så mycket trådar och inlägg för dom ser man på forumet ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En skola i RSS-flöden skulle kanske vara på sin plats för de som vill ha nyheter ofta. Det funkar utmärkt om det inte är för mycket nyheter som kommer samma dag om den som publicerar nyheterna gör ett bra jobb så att informationen kommer med i meddelandet så att man slipper klicka på länkar. Det här var lite off-topic men kan vara bra att tänka på när man funderar över hur ofta nyhetsbrev ska komma ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta skulle vara mycket välkommet.

Jag är ärligt talat lite besviken på PC För Alla:s nya utformning på nyhetsbrevet. Jag saknar PC Support-sektionen som fanns med i dem. I nuläget finns ju ingenting om Smart i PC För Alla:s nyhetsbrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...