Just nu i M3-nätverket
Jump to content

windows xp SP3 redan ute?

steveez

Recommended Posts

Det ryktas om att Windows XP sp3 redan finns ute på nätet att tanka hem. Jag hittade ett par länkar och håller just nu på att ladda hem och se om det verkligen är SP3 vill du själv testa det och se hur det förbättrar windows så gör det.

Här har du länken

Tänk på att det är för engelsk Windows XP så det fungerar knappast bra på svensk Windows.

XP SP3 släpptes tidigare till utvecklare av mjukvara som har MSDN (Microsoft Developer Network) licenser och TechNet licenser (för IT avdelningar). Därefter kommer de ut publikt. Svenska versionen finns att ladda ner på MSDN har jag sett. Det samma gällde för Vista SP1. Där kunde man ladda hem service packet ett par veckor innan det fanns tillgängligt publikt.

holidayevent

tror att  den publika sp3 redan finns ute för engelsk windows xp.

Någon säger nog emot mig, men windows vista fanns ute på torrent två år innan de släpptes ut publikt, men det var exakt samma vista som går att köpa nu?
Låter konstigt om någon skulle hacka microsoft o stjäla vista innan de började sälja ut det, visst, säkert har väl ett par hundra anställda fått provköra det och någon har på så sätt läkt det blink.gif

Troligen var det en s.k. CTP (Community Technology Preview) eller closed beta (utvalda betatestare) som var ute på internet och valsade. Det har hänt flera gånger tidigare att det läckt ut interna releaser också som inte är tänkt att lämna Microsofts väggar även om dessa versioner är ovanliga.

Jag rekommenderar att alla väntar till det släpps via Microsoft Update eller Download Center och inte via en inofficell-partner. Länken går till en icke officel-partner.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...