Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med usb hårddisk.


steveez

Rekommendera Poster

Jag köpte i dag en skal till min 2.5 tums hårdisk (sådana som är i bärbara) och koppla ihop allt. men sen när jag kopplar in den i datan så bärjar den räkna upp filer och den hittar hårdisken. men innan jag hinner gå in på den så tar windows bort den och jag kan inte hitta den igen. så kopplar jag in den och samma sak häner igen . den visar att den instalerar drivrutinerna för hårdisken och så sen försvinner den.
vet inte vad jag ska göra.
hårdisken brukade sitta i min gamla bärbara har det någon betydelse?

hårdisken är pationerad i 2 delar sen när den har laddat såp man ser båda då piper det till och datorn tar bort hårdiskarna

så här står det i windows fel logg

Ett fel upptäcktes på enheten \Device\Harddisk3\D under en växlingsåtgärd.

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!
Din disk strömförsörjs nog via USB-kabeln. Det troligaste är att strömmen inte räcker riktigt till.
Har du ett annat uttag på datorn? Prova då det och utan ev förlängningskablar. Till vissa kabinett finns en grenkabel som gör att man kan ta ström från två USB-portar.
Annars återstår strömförsörjning via separat nätadapter eller en USB-hub med nätadapter.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är grenad USB och båda är i. tror att det är hårdisken som inte vill bara .. tror den inte mår så bra :P men ska testa med en annan hårdisk och se vad som händer.

Tack för hjälpen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...