Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdateringar


Sjömannen

Rekommendera Poster

Jag har under en längre tid försökt uppdatera "Microsoft.NET Framework 2.0 Servicepack 1 (KB 110806)" utan att lyckas. Hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du något felmeddelande på Windows Update?
Har du någon annan version .NET Framework installerad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du något felmeddelande på Windows Update?
Har du någon annan version .NET Framework installerad?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej bara den lilla förargliga gula skölden nere i aktivitetsfältet. Jag har klickat på den upprepade gånger utan resultat.

Jag har flera Microsoft.NET Framework i kontrollpanelen

Samtidigt går det inte att installera programmet "Paint.NET" trots att jag använder skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan också prova att hämta hem .NET 2.0 SP1 och installera utan att köra genom Windows Update. Möjligen kan du få ett lite tydligare felmeddelande på så sätt. Ladda hem här: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=79BC3B77-E02C-4AD3-AACF-A7633F706BA5&displaylang=sv

Du kan alltid avinstallera .NET 2.0 först och sedan installera .NET 2.0 SP1 och se om det löser dina problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det går varken att reparera, eller avinstallera eller ladda hem NET 2.0 Vad göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med att det inte ens går att ladda hem? Är det fler saker som inte fungerar än .NET? Om du inte kan ladda hem så måste du ju mena att du inte har någon fungerande nätverksanslutning för nedladdningen har inget som helst med .NET installationen att göra.

Konfunderad huh.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Jag går in via Kontrollpanelen till Lägg till eller ta bort program och försöker reparera Microsoft.NET Framework 2.0 Det gick inte. Jag försöker därefter ta bort programmet. Det gick inte heller. Till sist försökte jag uppdatera programmet så som Du föreslog. Det gick heller inte. Jag har  med andra ord försökt uppdatera programmet på alla möjliga sätt och började för ett tag sedan först med ikonen på aktivitets fältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoAr,

Verkar nog så intressant men jag är tveksam om jag vågar försöka.

Försökte ge Dig poäng men PCfA har inte kopplat in det verktyget, jag har hört efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske vågar dig på det här istället:

http://blogs.msdn.com/astebner/archive/2008/04/21/8415771.aspx

Det är inte riktigt lika "brutalt" som förra länken. Här försöker man korrigera det som blivit korrupt i avinstallationen av 2.0 som görs innan installationen av 2.0 SP1.

I slutet av länken ovan finns en länk till en troubleshooting guide som kanske kan hjälpa dig på traven. Direktlänk här nedan om inte ovanstående länk löser problemet:

http://blogs.msdn.com/astebner/articles/454956.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack JoAr,

Problemet är löst tack vare en synnerligen väl utformad handledning på två sidor som jag fått av Microsoft Technical support.

Som jag skrev ovan så kan jag med nuvarande ofullbordat program inte dela ut poäng utan Du får hålla till godo med äran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...