Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skräp-telefoner


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Jag behöver tips! Och hjälp!

 

Finns det NÅGON som kan rekommendera en BRA mobiltelefon? Och då kräver jag ruggit bra argument...

Jag börjar tröttna på alla skräp-telefoner som inte håller vad de lovar. Finns det INGEN som fungerar tillfredsställande?

 

Har på kort tid avverkat en Siemens S35 och en Ericsson T28 men båda föll ut av olika orsaker. Vem gillar att skicka SMS med ett T9-system som inte lär sig nya ord? Vem gillar att bläddra i menyer som inte hänger med?

Visste ni förresten, att går man in i T28:ans inkorg och bläddrar frenetiskt igenom listan 2-3 gånger, så dör den. Upptäckte det när jag uttråkad och irriterad tryckte på pilen om och om igen... CP-telefon! ((CP-jag?)) :)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Nokia 6210 eller den kommande 6310

 

Denna telefon har ordlista, den lär sig ord, och är den för tillfället den telefon som har haft minst buggar, mer kan läsas på nokias hemsida

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Nokia 6210 eller den kommande 6310

 

Jag kanske bör tillägga att jag är rädd för Nokia. Inte för att deras telefoner sturlar, utan att när de väl gör det så tar det månader att få det åtgärdat...?

 

Det här med ordlista över huvud taget gillar jag inte. Ericssons snabbknappar på sidorna var grymt bra att skriva med men... Sega menyer och dåligt ljud vill man inte ha i en modern mobiltelefon!

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siemens SL45

 

Tack för tipset men... Vart har du dina motivationer? ;)

 

Som jag ser det är det en ruggit plastig telefon som inte har för avsikt att vara telefon utan mp3-spelare och kalender.

 

Hörde att om man tappade bort minneskortet till den kunde man lika gärna köpa ny telefon för det var s å förbannat svindyrt. (ujj, ursäkta språket)

 

Någon positiv kritik till den kanske?

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som svar på att Nokia skulle ta tid på sig att laga telefoner så stämmer det inte alls med mina egna erfarenheter.

 

Jag har inte varit vidare snäll mot de telefoner jag haft så de har ofta gått sönder. En enda gång har det tagit mer än 3-4 dagar att få tillbaka dem och då tog det drygt en vecka pga komponentbrist hos dem.

Sammanlagt har jag nog haft Nokior inlämnade 7-8 ggr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanlagt har jag nog haft Nokior inlämnade 7-8 ggr.

*suckar*

NEEXT!

 

 

Kunde tappa T28:an från axelhöjd ner i kullerstensgatan, borsta av den och prata vidare... Den var inte bättre för det.

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då råkat ut för en av de värsta händelserna i nokia telefoner.

 

Köpte en Nokia 5110 när den kom ut

efter en vecka fungerade inte telefonen, skickade upp den och fick reda på att det skulle ta 1½ vecka, väntade & vaäntade efter en månad ringde jag till nokia och frågade de bad så mycke om ursäkt och skickade ett skal som plåster på såren. men det tar inte slut där.. när jag får tillbaka min telefon så har jag fått en ersättare (den gamla kastade de) lycklig att jag fått en ny traskar jag hem. när det då är dags för att ladda telefonen så fungerar inte det.

blir förbannad och säger till att nu får de fixa det snabbt. kommer fram till att det är ett produktions fel och skickar en ny. 3:e telefonen, nu testade jag den direkt i butiken... och gissa om jag blir arg! denna telefon har ett streck genom hela displayen.

en tid senare kommer en ny telefon och ett litet samtal från nokia som säger att de bara kan ursäkta för problemen, jag som var så förbannad krävde någonting som ersättning för att jag råkat ut för detta. några dagar senare fick jag ett slim batteri..

 

Vad jag vill säga är att Nokia har stora problem då de skyndar ut modellerna det krävdes alltså 3 månader och 4 telefoner innan jag fick en som fungerade !

 

[inlägget ändrat 2001-08-06 11:30:50 av iller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander L.

Hej!

 

Jag håller med dig, NoiseKiller, om att det faktiskt är svårt att hitta en telefon man trivs med.

Jag har använt en Siemens S40 under de senaste månaderna och tycker att den har varit ok. Men nu ser utbudet lite annorlunda ut, med bland annat Ericsson T39m och R520m, kommande Nokia 8310 mm.

Om jag skulle köpa idag skulle jag utan tvekan välja en Ericsson T39m. Den har många funktioner till ett mycket bra pris. Menyerna i T39 hänger med mycket bättre än i T28, dessutom har T39m blåtand och wap 1.2.

Om du inte tycker om T39:ans design kan jag rekommendera R520m, den har samma funktioner som T39m + högtalarefunktion.

Jag varnar dig från Nokia, som med all sannolikhet kommer att fortsätta att prissätta sina kommande modeller (8310, 6310) efter vad folk kan tänkas betala för dem istället för att ta betalt för själva innehållet.

(T39m hittar du billigast på jt.nu och itcenter.nu)

 

/Alexander

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker man skall vänta...

för tillfället så är det så att våra mobiltelfon företag håller inne lite på nya modeller, mitt råd är att låta det gå ett tag så man väntar ut fungerande telefoner. SL45 är en ypperligt bra telefon, om man har rätt bonnemang för den vill säga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hallåå

hur go i huvet e man om man tappar bort minneskortet

jag har en sl45 själv och den e skitbra iaf

den e inte plastig och det e jättebra med kalender som man kan synka med den man har på datorn. Adressboken e skitbra för man kan skriva in alla nummer till en person på en kontakt. Adress, email, hemsideadress går oxå in. Så de så..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en sl45 själv och den e skitbra iaf den e inte plastig och det e jättebra med kalender som man kan synka med den man har på datorn

 

1. Jag har en Palm. Behöver ingen mer kalender

2. Även om man inte slarvar bort minneskortet så är det ett DYRT och oumbärligt tillbehör. Onödigt enligt mig.

3. Har fortfarande inte fått någon vettig motivering till varför jag ska köpa mig en svindyr SL45:a när jag är ute efter en mobiltelefon att prata i.

:)

 

Finns det ingen som använder sin telefon att prata i längre eller?

 

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

[inlägget ändrat 2001-08-06 12:35:08 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"*suckar*

NEEXT!"

 

Som jag sa så misshandlar jag mina telefoner ganska friskt men har ändå inte velat skaffa någon "inplastad" hentverkartelefon, så jag skyller det inte på något sätt på telefonens kvalitet.

Om man upprepade gånger tappar sin telefon i marken så inser vem som helst att det till slut blir glapp eller liknande i den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en Tegelsten då !

 

Köp en äldre model utan alla funtioner, så slipper du ju, hela tiden så säger du emot dig själv...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en Tegelsten då !

Bra idé. Någon vettig motivering?

 

 

Köp en äldre model utan alla funtioner, så slipper du ju, hela tiden så säger du emot dig själv...

Mmmhmmm, noterar detta och fortsätter leta vettiga inlägg. ;)

 

Nu är det inte en äldre telefon jag är ute efter, utan en ny fräch och modern telefon.

Fö'stått?

:)

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite förslag på äldre telefoner:

(Nokia Förståss)

3110 Gammal och lite för stor, men tålig.

3210 Tålig, (för ny kanske), fjortis-telefon.

8110 Även kallad bananen, tålen hel del (lite mindreän 3110) lite nyare passar bra i fickan.

6150 Bra funktioner, tålig, dess värre inte så gammal (säljs fortfarande).

 

Ska du ha en tålig telefon ska du ha 6250. Tål ett fall på 3-5 meters höjd, vattentät, och sånt. Det är dess värre också en ny model om du är ute efter en gammal.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör så här då. Låt bli att köpa någon telefon detta året.

För nya frächa telefoner finns det nästa år

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gamla philips fizz tålde hur mycket stryk som hlst. Synd bara att den glappade så hopplöst till följd av dess korkade batterikonstruktion. Ibland glappade den rejält, då brukade jag slänga den i asfalten rejält hårt med resultatet att den fungerade ett par dagar till innan den fick en ny dos stryk.

 

Till slut kastade den in handduken för sista gången när jag hade kört en 10 tums spik genom displayen (och lite elektronik bakom densamma) men blev en utmärkt väggprydnad. Om du kan få tag i en sån ska du vara glad! Med den kunde man bara ringa och skicka sms!

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

motorola micro tac 5200 - stor tål en del stryk

motorola flare - mindre, tål inte lika mycket stryk!

ericsson 388 - tålig o gedigen!

nokia 1620 - kan bada, iofs i sötvatten, men vatten!

nokia 6150 - trevlig telefon

ericsson 888 - gedigen och väldigt stryktålig, kan dock påverka modemet

siemens s40 - PLAST, liten, bra datafunktioner, kass adressbok

Fick ny efter 14 dagar......

 

 

Ingen av de andra är utbytta, det var bättre för...........

 

GE MIG ETT HUNDBEN!

 

rollo

 

mobil sedan 94

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej...

Känns som tråden spårade ur lite mot slutet. :)

 

Jag är ute efter en modern telefon som INTE är overkill när det gäller att vara mobiltelefon. Jag behöver alltså INTE prestanda på kalender, mp3-spelare och olika spel utan vill helst betala för just telefonen och dess unika lösningar.

:thumbsup:

 

Nån som känner till någon sådan?

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa en T39:a, den har en massa lull-lull men det är ju valfritt hur mycket man vill använda...

 

Som telefon sett så är den suverän, några fördelar:

* Liten

* Lång standby-/taltid (288/11h)

* IR (med tanke på din Palm)

* Bra röststyrning. Hör till lull-lull fast jag tycker det är praktiskt.

* Tåligheten torde vara som T28 ungefär, dvs tillräcklig

* Gott om plats för SMS och möjlighet att använda T9 ELLER Ericssons (i mitt tycke) suveräna inmatningssätt volymknappen.

 

Men detta är ju bara min åsikt...

 

(Och jag får inte betalt av Ericsson...)

 

 

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen! Det verkar som en förnuftig telefon.

Vill bara försäkra mig om att Ericsson-syndromen försvunnit från denna modell.

 

1. Meddelande-hanteringen? Att bläddra i inkorgen... På T28:an gick det ju som bekant VÄLDIGT långsamt. Förväntat är ju att man ska kunna bläddra helt ostört bland rubrikerna i inkorgen.

 

2. Ljudkvalitén? Lånade ut min telefon när jag hade bytt. Den personen som hade den var ingen idé att söka på mobilen då man inte hörde vad han sa. Tydligen var det lika dåligt när jag hade den. *flinar* En mobil är ju trots allt nåt man ska prata i va? :)

 

3. Menyerna? Rent allmänt att bläddra i menyerna går ju segt på T28:an. Det är ju inte kul när man trycker 5 ggr i rad och menyn bläddrar i efterhand.

 

4. Luckan? Till slut öppnade sig min lucka bara man skakade på telefonen. Tur nog var det Ericsson-garanti och jag fick skalet utbytt till ett som hadde "hårdare plast" enligt Ericsson. De va bra!

 

Fixar T39:an dessa kriterier och inte har några värre barnsjukdommar skulle jag nästan vara intresserad av att köpa en.

Nån som vill byta en T39:a mot Siemens S35:a?

 

 

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...