Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ikoner i meddelandefältet


fr-dr-k

Rekommendera Poster

I fältet vid klockan (tror att det heter meddelandefältet) visas ett antal ikoner för vissa program (bl a som startas automatiskt när jag startar min dator). Om jag startar om datorn ett antal gånger utan att göra något alls med datorn mellan omstarterna resulterat det i att ett olika antal ikoner visas. Oavsett om ikonerna visas eller ej så är alla program som ska vara igång verkligen igång (visar sig när jag kollar i aktivitetshanteraren). T ex startar ATI (inställningar för graikkortet) och Deamon tools varje gång men det verkar vara rena lotto om ikonen visas i meddelandefältet eller inte.
Detta är ett problem t ex när jag ska använda Deamon tools, då behöver jag kunna högerklicka på ikonen för att komma åt funktionalitet i det programmet. Försöker jag starta Deamon tools via startmenyn händer ingenting, då programmet redan är igång (enligt aktivitetshanteraren). Ikonen kommer alltså inte fram.

Detta problem kvarstår helt oavsett vilka inställningar jag har för att dölja eller visa inaktiva ikoner i meddelandefältet.

Är det någon som känner igen detta skumma beteende hos datorn och som har något tips på hur man kan komma till rätta med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

holidayevent



Prova högerklicka på aktivitetsfältet och välj -> " egenskaper" <-
Sedan ser du längst ner i rutan som öppnades där det står följande: [_] Dölj inaktiva ikoner bocka in det och välj sedan -> "Anpassa" <- och därefter ser du vilka program som visas då de är aktiva respektiva inaktiva
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser



Prova högerklicka på aktivitetsfältet och välj -> " egenskaper" <-
Sedan ser du längst ner i rutan som öppnades där det står följande: [_] Dölj inaktiva ikoner bocka in det och välj sedan -> "Anpassa" <- och därefter ser du vilka program som visas då de är aktiva respektiva inaktiva


Har provat detta, problemet kvarstår helt oavsett vilka inställningar jag har för att dölja eller visa inaktiva ikoner i meddelandefältet.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...