Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Plötsligt fick jag en lösenordskyddat ASP.NET Machine A... som en av användarna


Häxa

Rekommendera Poster

wacko.gif wub.gifunsure.gifblush.png Har ingen aning hur det hände men så fick jag en användarkontot (begränsat konto)ASP.NET Machine A... som är lösenordskyddat. Jag vill ta bort lösenordet men då kommer det en varning

"Om du gör detta kommer ASP.NET Machine A.....att förlora FFS-krypterade filer,personliga certifikat och lagrade lösenord för webbplatser och nätverksresurser.

Om du tar bort den här personens lösenord kan andra personer komma åt kontot för ASP:NET Machine A... och ändra inställningarna"

Hur skall jag skapa en diskett för återställning av lösenordet för kontot?Var skall jag söka efter detta?

Nu är det så här att det är bara jag som står som användare och administratör. Har ingen gästkonto eller annat konto som är aktiverad.

 Jag tror att pga detta kan jag inte installera uppdateringar för Windows XP, Microsoft Office Outlook. Det misslyckas varenda gång.

Vad var det som hände och hur skall jag åtgärda detta?

MVH- JJ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Ceciliasmile.png

Men till det andra problemet: Varför misslyckas säkerhetsuppdatering av Outlook? Det går inte vare sig via automatiskt uppdatering av denna tjänst eller från själva Outlook. Varje gång jag stänger av datorn så kommer ett meddelande att nya uppdateringar skall hämtas och installeras och........misslyckas.Detta har pågått senaste 2 veckor.  wub.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte, har du gått till Microsoft Update för att hämta uppdateringarna själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det gjorde jag också men det är samma visa- misslyckas med installering. Skall jag köra "återställning"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det alla uppdateringar, inkl. Windows-uppdateringar, som misslyckas?
Hur många uppdateringar är det som inte går att installera?
Vad menar du med "återställning", det finns flera typer av återställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som misslyckas är:

1. Uppdatering av skräppostfilter för Outlook 2003

2. Säkerhetsuppdatering av Microsoft Office 2003

3. Säkerhetsuppdatering av Micr. Off. Outlook 2003

4. Säkerhetsuppdatering av Micr. Off. Excel 2003

Jag menade Systemåterställning. Kan jag åtgärda problemmet med den eller är det lönlöstblush.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara Office-uppdateringar alltså, det lär finnas en möjlighet att reparera Office i Kontrollpanelen - Lägg till eller ta bort program.

Angående systemåterställning, om du t ex har installerat eller avinstallerat något under den tidsperiod som du backar datorn så kan du få besvärliga problem, eftersom återställningen kan lämna ett program till hälften installerat (vilket kan göra att det varken går att installera eller avinstallera). Men visst kan man pröva, det finns ju en möjlighet att ångra återställningen men det gäller ju att göra det fort annars så blir det problem igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skall ha stort Tack Cecilia för hjälpen, skall försöka undvika systemåterställningen. Får köra Lägg till/Ta bort program, hoppas det hjälper.

MVH- Häxa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...