Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp oss hitta på en kul tävling!


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Vi tänkte ordna en tävling där några vinnare får varsin bildskärm. Men vi har lite ont om bra idéer just nu.

Därför tänkte jag fråga er alla kreativa Smart-medlemmar - vad ska vi hitta på? Hur ska tävlingen gå till?

Egentligen har vi bara två krav:
1. Tävlingen ska vara knuten till Smart på ett eller annat sätt. Vi vill driva trafik och skapa aktiviteter här inne.

2. Det måste bygga på någon form av prestation. Rent juridiskt får vi inte lov att ordna tävlingar där slumpen avgör, då är det ett lotteri och det finns det en massa krångliga lagar som styr. Man måste göra något för att vinna. Sen behöver inte prestationen vara särskilt avancerad - ofta har man ju bara några busenkla frågor som de flesta kan svaren på.

Alla idéer mottages tacksamt! rolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som lyckas få flest vänner, kan vara en lite kultävling. Det kan vara svårt att skaffa vänner på Smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linux för Alla

1. Mina tio Smartaste sätt att äga på PC För Alla Smart.
2. Så gör jag Smart 'sticky' och välexponerad apropå mitt innehåll.
3. Mitt roligaste och mest in3ssanta blogginlägg.
4. Mina tio bästa tips för en lysande online-tillvaro - Är du PC-Smart?
5. Därför är mina inlägg på Forum bäst utan protest.
6. När jag skrev på forat i förrgår, ägde jag eftersom jag berörde ämnet (...) och jag fick maximalt antal kommentarer - vad skrevs, hur, när, varför?
7. Mitt bästa bloggtips/mina fem bästa bloggtips.
8. Så kan man göra för att minska CPU-användningen i Vista; mitt bästa tips för snabbare Windows Vista!

There Goes The Neighborhood...

Tänker jag rätt, Pontus? Svar: THINK är IBMs motto. Det skapades av Mr. Watson - vilket år? :)


Godspeed,
Dan Sandberg (http://pcforallasmart.idg.se/bloggar/linuxforalla/)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

    en rolig kluring är nog att ni tar något och fottar det i nära holl så att det är riktigt inzoomat svårt att förklara men not ´åt det hållet och den som kommer på vad det e förnågot vinner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen är jag inte mycket för tävlingar men kanske något i stil med det som Teknikmagasinet kör med - en fakeprodukt. Typ aprilskämtsprodukt.
Vet inte riktigt hur det skulle gå att omvandla till forummiljö men...

En elak tävling skulle ju kunna vara att någon på redaktionen skriver ett inlägg, "anonymt", och ställer en hyfsad relevant fråga men ändå ganska "korkad".
Tävlingen får gå ut på att hitta/avslöja det.
Kan ju uppstå irritiation om många försökt hjälpa - och så är det bara fake.
Gissningarna bör ju bara redaktionen få och inte visas öppet - någon kan ju känna sig kränkt om just deras inlägg uppfattas som korkat.

Men de som tävlar lär ju klicka runt hejvilt bland forumkategorierna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...