Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra bildstorlek på många


fjed

Rekommendera Poster

Jag har många bilder som jag vill ändra storlek på. Finns det någon möjlighet att ändra alla samtidigt? Eller måste jag öppna upp alla en och en?

Kanske finns någon bra funktion i Photoshop CS3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte photoshop framför mig och sitter vid en annan dator.

Du gör en ny action. Öppna bild i photoshop. action -> ny action.

Sätt namn på den och tryck sen record.Fixa bilden färg, storlek mm.Stoppa inspelningen.

Arkiv -> automatisera.Välj din namngivna action.välj mapp var du har dina bilder och välj målmapp för dina nya omgjorda bilder. Starta och allting sköts automatiskt .

Såg filmen nu  och det kan ju inte visas enklare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

det finns ett smidig litet program att hämta på Microsoft:  hämtas här 
heter Image Resizer. Finns på höger sida bland alla andra små tillägg.

Efter installationen finns det i högerklickmenyn  (på en bild tex.) som :
Resize Pictures.
Markera hur många du vill , väl storlek och om du vill ha kopior eller original. Mycket enkelt och smidigt.

Lycka till

mvh

Sunnygirl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns en YouTube video som visar hur du gör det i Photoshop CS3. Enklare för dig (eller kanske snarare mig) att titta än att jag skriver alla detaljer.

http://www.youtube.com/watch?v=hWwZ7pRQV18

Tack för alla tips!

Men jag skrev fel, det var cs2 jag har. blush.png Men denna funktion finns ju även i denna, men den ville inte fungera. Jag starade macrot men resultatet blev till ingen nytta. Den ändrade kvaliteten, men den minska inte ner den till det jag valde. Jag provade flera omgångar men med utan goda resultat.

Jag tänkte prova det som Sunnygirl skrev, men jag har Windows Vista så den passar inte hit. Kanske finns en version till Windows Vista 64 bit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...