Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgraderad forumplattform - men med bildproblem


Pontus Jeppsson

Rekommendera Poster

Pontus Jeppsson

Hejsan!

Vi har under förmiddagen uppgraderat plattformen bakom Smart. Vi har fixat ett helt gäng buggar, och dessutom fräschat upp bloggsidorna rejält.

Tyvärr har vi just nu lite problem som vi jobbar med att lösa så fort som möjligt. Bland annat är det problem med bilduppladdning i forumtrådar och på profilsidorna.

Vi hoppas att det här är löst under dagen. Vi har valt att släppa på trafiken ändå, trots de är mindre felen, så att ni kan använda forumet och bloggarna under tiden vi jobbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan berätta att om man besöker SMART med FF2 och söker efter "länk", "dator" eller "pc" får man inte upp några träffar. Det verkar lite märkligt tycker jag. Vidare hade någon på PC för alla sagt att det skulle bli möjligt att ändra ordningen på länkarna i sin blogg. Har den införts eller är det bara att jag missat den?
smile.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC för Alla redaktion
Jag kan berätta att om man besöker SMART med FF2 och söker efter "länk", "dator" eller "pc" får man inte upp några träffar. Det verkar lite märkligt tycker jag. Vidare hade någon på PC för alla sagt att det skulle bli möjligt att ändra ordningen på länkarna i sin blogg. Har den införts eller är det bara att jag missat den?
smile.png


Söket har lagt av, det stämmer. Det verkar funka att söka efter medlemmar, men inte i forumet eller i bloggarna. Simon kommer att lösa det så fort det går.

Att ändra ordning på länkar i bloggen kom tyvärr inte med i den här releasen. Vi var helt enkelt tvugna att prioritera andra saker högre, tyvärr. Vi jobbar på att få med det i en kommande release istället.

Förutom sökfunktionen är det just nu problem med bildvisning i bloggarna, och bilduppladdning i forumet och vid profilerna. Dessutom händer det att man får ett felmeddelande om man står i en blogg och ska logga in. Får du det så testa att gå till en annan sida, till exempel forumet, och logga in därifrån.

/Pontus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Hur blev det med mitt förslag byrakrat.gif  om att ha både insättningsdatum och sista inläggsdatum på tråden. Nu är det svarat idag på en tråd som var 6 år gamal whistling.png

http://pcforallasmart.idg.se/forum/thread.jsp?forumid=3&rootid=321483

Ja, det är lite märkligt hur de där gamla trådarna dyker upp igen. Jag begriper faktiskt inte riktigt hur det går till. De borde ju vara begravda i historiken, och på forumstartsidan visas ju bara de med senast aktivitet eller mest trafik.

Ditt förslag är bra, men vi har inte bestämt än hur vi ska göra. De fixar som kom med i dagens uppdatering var inplanerade sen länge, så där har det inte kommit med.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är lite märkligt hur de där gamla trådarna dyker upp igen. Jag begriper faktiskt inte riktigt hur det går till. De borde ju vara begravda i historiken, och på forumstartsidan visas ju bara de med senast aktivitet eller mest trafik.

Ditt förslag är bra, men vi har inte bestämt än hur vi ska göra.

Kan ni inte slänga in en bekräftelsesida om man försöker svara på en forumtråd där senaste svaret är äldre än låt säga tre månader (kika på statistiken för att hitta lämplig tidsgräns). Det är ju en rätt enkel lösning om inte bakomliggande arkitektur ställer till problem för er. Då behöver ni inte gyttra ner sidorna med mängder av datum och tider som har en tendens att förbises om det är för mycket information om forumtråden på samma sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...