Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

spel problem


busschauffören

Rekommendera Poster

busschauffören

har köpt ett spel som inte startar automatiskt och försöker man manuellt kommer det

ett felmeddelande D:\Race07Launcher.exe är inte ett giltigt Win32-program

vad ska man göra för att kunna installera spelet ? hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att skriva så mycket som möjligt om vad du har för dator, operativsystem, vilket spel det är, om det är CD/DVD/onlineinstallation etc. Nu ser det väl ut att vara Race 07 att döma av filnamnet och eftersom det står D:\ så antar jag att det är CD/DVD-installation och inte online-installation via Steam.

Gör ett litet test. Stoppa i skivan och kopiera allt innehåll på den till en temporär folder på hårddisken bara för att se att det inte är en trasig skiva du har. Får du problem med kopieringen så är skivan med stor sannolikhet defekt. Prova gärna att starta installationen i en annan dator för att vara på säkra sidan. Vad jag vill minnas så kan man få det där felet du får om det är fel på t.ex. en CD, men det kan också vara en massa andra orsaker.

Funkar det att kopiera över hela spelets CD/DVD till hårddisken så prova att installera spelet direkt från hårddisken. Se till att din spel-CD/DVD sitter i CD/DVD-läsaren för kopieringsskydden kommer med all sannolikhet att vilja kontrollera att du har en giltig CD/DVD, dock kanske inte förrän du försöker starta spelet. Det är inte säkert att spelet accepterar att installeras från hårddisk men då lär du få ett annat felmeddelande istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

busschauffören

kan inte så mycket om det tekniska men enligt ccleaner så står det MS Windows XP SP2 AMD sempron 3000+ 512mb ram Hightech excalibur radeon 9550SE series och dvd-rw läsaren är NEC DVD ND-3550A vet att jag har lite liten kapacitet för att köra spelet, och sedan funkade det i en bärbar dator på onoff där jag köpte det.Hur jag ska kopiera det vet jag inte heller men det kanske kan ge någon kompis tips om hur jag ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du öppnar Utforskaren (kortkommando håll ner Windows-tangenten och tryck på e-tangenten).

Skapa en folder i t.ex. Mina dokument. Högerklicka sedan på enhetsbokstaven för din CD/DVD enhet (D:\ tror jag att du har den på) och välj Kopiera.

Högerklicka på den nya foldern du skapade alldeles nyss och välj Klistra in (tror det heter så i svenska Windows) för att skriva ner alla filerna från CD/DVD till din hårddisk.

Spelet är antagligen en DVD och den kan rymma upp till 4.3GB så du bör titta att du har ledigt utrymme på hårddisken innan du börjar kopiera. Om du dessutom vill prova att installera spelet från hårddisken om det går bra att kopiera CD/DVDn så bör du kolla att du har uppåt 15GB ledigt på hårddisken eftersom datat i installationsprogrammet expanderar rätt mycket. Att det installerade programmet blir dubbelt så stort eller mer än så jämfört med installationsprogrammets storlek är inte helt ovanligt när det gäller spel.

Känner du dig fortfarande osäker gör som du själv föreslog och se om du hittar någon kompis att hjälpa dig. Det är så mycket lättare att visa än att beskriva med ord. Du får gärna höra av dig om hur det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

holidayevent

Kan vara så att .exe filen möjligtvis är skadad.

Högerklicka på filen, och välj egenskaper. Välj sedan fliken kompartiblitet och testa med de olika inställningarna
ohmy.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...