Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mycket dum fråga!!!!!!!!!!!!!!!!


Amazonite

Rekommendera Poster

Någon dum fråga ser jag inte till?

Du måste veta att datorns nätaggregat klarar av att strömförsörja grafikkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg ut som du bara hade AGP 4x på ditt moderkort. Detta ställer inte till några kompabiltetsproblem annat än att bussen är lite långsammare och du kanske inte får full nytta av ett bättre grafikkkort. Inte helt insatt i hur stora skillnaderna är men kan var något att ha i åtanke. Finns säkert nån annan här som vet merrolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CECILIA!!!!

Jag har angivit en sida!!

Kan inte du kolla om den klarar av en 512mb grafikkort??

Jag vill ha den bästa som går att ha men den billigaste...

Kan inte nån kolla upp det??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Cecilia vill veta om hur mycket starkt ditt nätaggregat är (watt). Om det är för svagt så kommer det inte att fungera med det nya grafikkortet. Kolla vad det grafikkortet du tänker köp har för elförbrukning och kolla nätagregatet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CECILIA!!!!

Jag har angivit en sida!!

Kan inte du kolla om den klarar av en 512mb grafikkort??

Jag vill ha den bästa som går att ha men den billigaste...

Kan inte nån kolla upp det??


Moderkortet bryr sig inte om hur mycket RAM-minne det finns på grafikkortet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

holidayevent

Moderkortet bryr sig inte om hur mycket RAM-minne det finns på grafikkortet.


Fast ju mer ram på grafikkortet desto bättre är det med tanke på att grafikkortet slipper låna utav ram-minnena på moderkortet

rätta mig om ja har fel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja det är massa faktorer som stämmer in på hur snabbt ett grafikkort är. mycket ram på det gör så den slipper hämta mer info från hårddisken som skickar information söligt. Men att göra om den informationen till grafik har inte så mycket med minnet att göra.

Jag har kollat runt lite och vad jag förstår har du en "One AGP (Accelerated Graphics Port) 4x slot (1.5V only)" och dom grafikkort jag hittar måste du har AGP *8 så tror inte du kan hitta någon som stämmer in.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens moderna grafikkort använder majoriteten av minnet till texturer, dvs. bilderna som läggs på ytan av alla 3D-modeller i spelen. Skulle grafikkorten behöva gå till det ordinarie internminnet så rasar prestandan ofantligt mycket. Det är mest bärbara datorer som delar grafikminne och vanligt internminne, men det finns lite andra grafikkort också. Gemensamt är att de är värdelösa att visa 3D-grafik med.

De två springande punkerna i den här diskussionen överlag är väl att vi behöver veta effekten på nätaggregatet (dvs. hur många Watt uteffekt har det) samt vad det är för märke och modell på grafikkortet. Med den informationen bör det vara någorlunda säkert att säga om kombinationen är ett vettigt val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle iaf säga att min rekomendation är att köpa en ny data. det är inte så jätte dyrt nu för tiden. Tror det inte spelar så jätte stor roll om du byter grafikkort för vad jag läste i testerna om moderkortet så klarar den inte av så mycket. mot dagens standard. det är det som är svårt med datorer för dom byter sokets och skit hela tiden. enklast är att byta dator lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är: Hur kraftfullt är nätaggregetet i datorn? Det måste klara av att strömförsörja det nya grafikkortet som troligen behöver mer ström än det nuvarande.
Du måste läsa på nätaggregatets klisterlapp inuti datorn dels hur många Watt det är på och dels hur mycket ström (Ampere) som det kan leverera på spänningen 12 V.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ger man poäng?? Sen de bytte till BETA så vet jag inte hur!!
Man kan inte ge poäng för tillfället utan man får nöja sig med att tacka wink.png .
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...