Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Partition

SBGJ

Recommended Posts

sad.png

Hej.

Först vill jag framföra ettmycket stort tack till alla som delar sin kunskap till demindre vetande. Har jag problem finns för det  hjälpenhär det är bar at kola supporten.      
Jag har beställt en ny bärbardator, programmen är installerade.Enlig försäljaren på Komplett Operativsystem är WindowsVista Home Premium Det är en hårddisk på 300GB.
Kan jag della den i 3 dellarmed befintliga program kvar på hårddisken eller måste jag formateraoch ominstallera allt.
Om det går att dellahårddisken med programmen kavar i datorn.
Skall det skrivas GB eller %när disken delars.
Var snäll och beskriv det påett lätfattat sätt,        

Ett stort tack på förhand

Ha et bra liv.      

I princip så ska det gå att minska ner C: där Vista ligger (utan att filer försvinner) så att det blir ledigt utrymme på hårddisken där du kan skapa nya partitioner. Detta görs i Diskhanteraren. Sedan om det i just din dator går att minska ner C: till den storleken du vill ha kan jag inte svara på. Eftersom jag inte har Vista så kan jag inte heller beskriva exakt vad du ska trycka på eller skriva in.

A7043VMS190

Dator, hantera, diskhantering. Högerklicka på hårddisken och välj krymp volym, hur mycket du kan krympa den vet jag inte men defragmentera gärna först.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...