Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Strul med min WLAN router (belkin n1)

Mr.Mario

Recommended Posts

Min router kopplar ner under ca 30 sek och sedan är man tillbaks på nätet. Märker detta när jag spelar då blir det först att man tappar all kontakt sedan som något slags fryslagg. Har ni varit med om denna skumma grej någon gång. Skulle vara riktigt tacksam för svar, för det är väldigt irreterandetongue.png

MVH

Mariodry.png

holidayevent
blush.png jag som tänkt köpa en belkin, nu lär ja inte göra det  wacko.gif har en Dlink- dir-635, men enda sen ja köpte den har jag inte fått den att fungera tillsammans med bredbandsmodemet därför kör jag min trådlösa dlink som en andra hands router kopplad till en netgear router  biggrin.png

tror det bara handlar om en inställning. Jag hade en belkin förut. En gamla 802.11g. Hel nöjd med den.. Den svenska supporten som jag har stött på ifrån belkin är kanon

"Den tappar förbindelsen lite då och då. Verkar vara inom bestämda tider."
Vad menar du med det?
Händer det något med lysdioderna på routern när förbindelsen försvinner?
Går det att komma till routerns inställningssidor när internet försvinner?
Har du kollat om det finns någon uppdaterad firmware?

"Den tappar förbindelsen lite då och då. Verkar vara inom bestämda tider."
Vad menar du med det?
Händer det något med lysdioderna på routern när förbindelsen försvinner?
Går det att komma till routerns inställningssidor när internet försvinner?
Har du kollat om det finns någon uppdaterad firmware?

ja, asså den kopplar nercool.png . Det som händer på routern är att den tappar kontakta ut till vida världen. Märker bara av det när jag spelar. Så då får jag frys lagg å sen går det igång igen:S ska tanka den senasta firmware strax. (tror du att det kan hänga på det?)dry.png

Jari Karivainio
Hej!
Är det windows som kontrollerar datorns nätverkskort? Jag har märkt att detta inte fungerar så bra alla gånger. Har överlåtit kontrollen av det trådlösa nätverkskortet till den medlevererade mjukvaran och fått bättre bandbredd, 2-3 ggr snabbare och stabilare uppkoppling. Jag rekommenderar starkt att alltid använda den mjukvara som levererats med wlan kortet för att konfigurera anslutningen.

Hälsningar
/// Jari

Hej!
Är det windows som kontrollerar datorns nätverkskort? Jag har märkt att detta inte fungerar så bra alla gånger. Har överlåtit kontrollen av det trådlösa nätverkskortet till den medlevererade mjukvaran och fått bättre bandbredd, 2-3 ggr snabbare och stabilare uppkoppling. Jag rekommenderar starkt att alltid använda den mjukvara som levererats med wlan kortet för att konfigurera anslutningen.

Hälsningar
/// Jari

Hej Jari!

aha okej, men jag fick aldrig med någon mjukvara till nätverks kortet på någon av mina datorer. Men man kanske kan tanka hem dom?biggrin.png Men kan det bli såhär mkt strul från att byta en router av samma märke? har i princip samma inställningar på denna som förra

Jari Karivainio
Hej!
Du kan alltid kontrollera på tillverkarens  hemsida om det finns några utilities till wlankorten. Personligen har erhållit drivrutiner och hjälpprogram med de wlankort jag köpt, både Linksys och D-link. Jag har även hämtat uppdateringar hos tillverkare och installerat utan problem.
Jag vet inte vilket fabrikat eller modell av wlankort du har så jag har inte kunnat kontrollera vad som  finns.

Hälsningar
/// Jari

Har du uppdaterat firmware i routern?

Hej cicci! jo, jag har uppdaterat firmwaren nu. Men fortfarande ingen skillnad. Tror ni att det kan ha något att göra med krypterings nyckeln eller nåt?

Hej!
Du kan alltid kontrollera på tillverkarens  hemsida om det finns några utilities till wlankorten. Personligen har erhållit drivrutiner och hjälpprogram med de wlankort jag köpt, både Linksys och D-link. Jag har även hämtat uppdateringar hos tillverkare och installerat utan problem.
Jag vet inte vilket fabrikat eller modell av wlankort du har så jag har inte kunnat kontrollera vad som  finns.

Hälsningar
/// Jari

okidoki. Men routern strular både med kabel och utancool.png Märker nästa bara av det när jag spelar. Känns som den liksom krockar på något sett. Tror ni inte det kan ha att göra men kryptnyckeln. Jag använder nog WPA-128 (tror jag, sitter på jobbet nu)cool.png ska faktikst testa en annan router snart och se om det blir någon skillnadbiggrin.png  

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...