Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stillbilder på CD


grandpa

Rekommendera Poster

Hoppas du har tålamod och inte river dej i håret - avsluta? har du engelska termen så letar jag i brännarprogrammet hur man gör det.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Skapad
  • Senaste svar

Engelsk term för avsluta: finalize

 

Konkret innebär det att du skriver en så kallad TOC (Table Of Content), på svenska innehållsförteckning till skivan. Sedan kan alla datorer utan CDDirect läsa skivan med hjälp av TOC. Innan du har avslutat skivan är det bara CDDirect som kan läsa den eftersom CDDirect antagligen använder sig av en egen inofficiell variant av TOC för att hitta bland filerna och ändå möjliggöra tillägg av nya filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du har tålamod och inte river dej i håret - avsluta? har du engelska termen så letar jag i brännarprogrammet hur man gör det.

 

"close session" hmm fel "finalize" var det kanske ;) Normalt brukar DirectCD poppa upp en dialogruta när man ska ta ut CD:n; alternativen är ungefär(fast på engelska då):

 

(redan ikryssat)- vill du fortsätta att använda den här CD:n som en diskett ?

 

(att kryssa i istället) - ett par/tre alternativ, men viktigast - vill du avsluta den här CD:n så att den kan läsas av andra datorer med Windows 95 och däröver eller Windows NT minst med SP3 ? - Den ska du kryssa i och trycka på OK, då börjar själva avslutningsproceduren som illustreras av en animerad CD-ask som öppnas och stängs, till sist öppnas släden och allt är klart ;)

 

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

[inlägget ändrat 2001-08-09 22:14:08 av PaleRider]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyggligt av dej att förklara - nu börjar jag förstå vad det handlar om.

Jag har många skivor att skriva TOC till, sen avinstallerar jag CDDirect.

 

 

En hälsning från Sibbo, Finland!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min HP kan detta göras bara med CD-R, inte med CD-RW så jag klarade inte av att avsluta. Gjorde det mindre elegant: brännde om alla mina skivor gjorde med CDD i CD-R format som kan läsas på alla datorer. Sen formaterade jag CD-RW skivorna.

Nu har jag avinstallerat CDD helt!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid levat i tron att en CD-RW skiva bara går att läsa med samma eller med en annan CD-RW läsare.

Enligt era inlägg skulle inte fallet vara så.

 

- Nu också från Finland -

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat addera menyer till dina bilder i Nero ?

 

Jag testade det med följd att WinDVD inte kan spela upp VCD skivan, bränner jag utan meny funkar det perfekt.

 

Någon ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...